بهترین مواد غذایی برای مغز - 5 غذای تقویت مغز | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

بهترین مواد غذایی برای مغز - 5 غذای تقویت مغز | پزشکی


قبلاً مقاله ای با عنوان «گیاهان دارویی برای تثبیت مغز» به معرفی ۵ گیاه دارویی سودمند برای مغز پرداختیم اما افزون بر گیاهان دارویی آنچه که به عنوان رژیم خوراکی هر روزه خود استفاده مینمایید نیز میتواند در تندرستی مغز شما اثر باارزشی داشته باشد. به یاری این خوراکی ها مغز فعال تر و باهوش تری در سال های بعدی زندگی خود داشته باشید:

بشقاب خود را رنگی تر نمایید:

سبزیجات و میوه های رنگارنگ نظیر سبزیجاتی با برگ سبز، فلفل، چغندر و گونه های توت ها، لبریز از کاروتنوئیدها و آنتوسیانین ها هستند. این ها رنگدانه های آنتی اکسیدانی به شمار می روند که رنگ های روشن آنان را تامین می کنند. جانیس جبرین، استاد غذا در دانشگاه آمریکایی واشنگتن دی سی، چنین توضیح می دهد: “آنتی اکسیدان ها از خسارت دراثر رادیکال های آزادمراقبت می کنند. همانطور که می دانید رادیکال های آزاد مولکول های زیان آوری هستند که سبب التهاب می شوند و از فاکتور هایی همانند رژیم خوراکی ضعیف یا سیگار کشیدن ایجاد می شوند”

مقاله مرتبط: خاصیت ها رژیم رنگین کمان

سبزیجات (و حبوبات) همینطور فولات را تامین می کنند و همین امر به تولید سرایت دهنده های عصبی در مغز که برای فکر کردن و حفظ خلق و خو الزامی هستند یاری می کند.

ماهی میل کنید:

استفاده ماهی برای تثبیت مغز

اسیدهای چرب امگا ، به طور ویژه DHA ، به دارا بودن مغزی سالم یاری می کند. واسانتی مالیک، یک پژوهشگر پژوهشی در قسمت غذا در دانشگاه هاروارد می گوید: “غشاهای مغز از این چربی ها برای خوب شدن ساختار سلولی و سیگنالینگ مغز مصرف می کنند که به عملکرد شناختی مناسبتر تبدیل می شود.” DHA همینطور جلوی التهاب مزمن را که سبب ضرر رساندن به سلول های مغزی و کم شدن قدرت شناختی می شود، را می گیرد.”

تحقیقات نشان می دهد که میل کردن ماهی های چرب (مثل ماهی قزل آلا، ساردین، ماهی خال مخالی، سالمون) یک بار در هفته قادراست به کم شدن زوال شناختی و کم شدن ریسک آلزایمر یاری کند. شما همینطور می توانید امگا ۳ را از گردو، تخم چیا، کتان و شاهدانه گرفتن نمایید.

شکلات تلخ میل کنید:

خصوصیات شکلات تلخ برای خوب شدن قدرت مغز

کاکائو شامل فلاونول های قوی است. فلاونول ها موادی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند و به حفظ سلول های بنیادی مغز یاری می کنند. دنیس استینلر، دبیر علمی و مدیر آزمایشگاه علوم اعصاب و پیری در مرکز تحقیقات غذا در دانشکده علوم غذا و صنایع خوراکی زان مایر در دانشگاه توفت، می گوید:

سلول های بنیادی سلول های جدید مغز را ایجاد می کنند و التهاب مزمن یا دچار به مریضی امکان پذیر است به این سلول ها ضرر برساند. این سلول ها و سلول های دیگر مغز برای شیوه های عملیاتی معیار نظیر حافظه و فکر کردن مورد مصرف قرار می گیرند.

فلاونول ها می توانند از هیپوکمپ، قسمتی از مغز که با حافظه و خلق و خود درگیر است، پشتیبانی کنند”. هر روز اندکی شکلات تلخ میل کنید و به این عادت پایبند باشید.

از غلات سبوس دار مصرف نمایید:

سوخت ارجح مغز گلوکز است. این ماده از طریق کربوهیدرات های متفاوت وارد جسم می شود. بدون گلوکز کافی، امکان پذیر است مغز در تمرکز و انجام کارهای خود با مسئله مواجه شود. با اینکه استفاده کربوهیدرات های تصفیه شده پیشنهاد نمی شود اما غلات سبوس دار شامل دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد