بهترین روغن های طبیعی برای چین و چروک صورت | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

بهترین روغن های طبیعی برای چین و چروک صورت | پزشکی


زمانی که صحبت از معالجه چین و چروک به میان می آید، گزینه ها به دید بی پایان می آیند. بایست یک کرم ضدآفتاب یا ضد پیری را انتخاب نمایید؟ مصرف سرم یا مواد ویتامین C یا ژل مبتنی بر اسید چطور؟ با این حال، اگر به دنبال معالجه های مبتنی بر طبیعت هستید، امکان پذیر است با یاری روغن های الزامی سرم ضد پیری خود را ایجاد نمایید.

روغن های الزامی نمی توانند چروک ها را از بین ببرند، اما می توانند به خوب شدن آنان یاری کنند. آنان همینطور امکان پذیر است:

  • سبب زیاد شدن کلاژن شوند
  • حتی تن پوست را خوب شدن بقسمتند
  • به چهره شما یاری کنند
  • سبب کم شدن التهاب شوند
  • سلول های پوستی را ترویج کنند
  • از ضرر زیست محیطیمراقبت نمایند.

مرحله ۱: پایه آنتی اکسیدان را انتخاب نمایید

شما امکان پذیر است بدانید که خوراکی های پربار از آنتی اکسیدان، نظیر گونه های توت ها و سبزیجاتی با برگ سبز، می توانند به پیشگیری از مریضی های مزمن یاری کنند. این به دلیل تاثیرات آنان بر رادیکال های آزاد است.

آنتی اکسیدان ها با کنترل فعالیت رادیکال آزاد کار خود را انجام می دهند. به نوبه خود، روغن های الزامی شامل آنتی اکسیدان می توانند به پیشگیری از تاثیرات زیان آور تنش های محیطی روزانه نظیر آلودگی هوا، نور خورشید و دود یاری کنند.

رزماری:

خصوصیات روغن رزماری

این گیاه برای خصوصیات ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی آن شناخته شده است. زمانی که صحبت از تندرستی پوست به میان می آید، دفاع طبیعی اکسیداتیو رزماری امکان پذیر است از ایجاد رادیکال های آزاد پیشگیری کند.

یکی از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان می دهد نتایج قابل توجهی در طی هفت روز مصرف اسانس رزماری در دوز ۱۰ mg/kg ایجاد شده است. رزماری همینطور با زیاد شدن گردش خون و کم شدن التهاب کلی، قادراست به پوست شما یاری کند. زیادترین مزایا مربوط به عصاره های الکل از برگ های این گیاه است.

مقاله مرتبط: گیاه دارویی رزماری

روغن دانه هویج:

این سبزی دارای خصوصیات مخفی در دانه های خود است. به عنوان مثال، بذر هویج در گذشته به عنوان آرامقسمت عضلانی و به عنوان یک شیوه کم شدن قند خون مصرف شده است. مطالعه بر روی تاثیرات آن در موش ها نشان داد که دانه های هویج دارای خصوصیاتمراقبت ی کبدی هستند. نویسندگان یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نیز فعالیت های آنتی اکسیدانی را در روغن آن نشان دادند.

مرحله ۲: چیزی را انتخاب نمایید تا پوست را صاف، مرطوب و جوان نماید:

وقتی که صحبت از خوب شدن چین و چروک ها به میان می اید،رطوبت امکان پذیر است یکی از باارزشترین مزایای روغن های الزامی باشد.

رطوبت به گیر افتادن آب در پوست شما یاری می کند. با گذشت وقت، میزان طبیعی رطوبت پوست کم شدن می یابد. این جایی است که محصولات مرطوب کننده، نظیر روغن های الزامی، می توانند به یاری شما بیایند. پوست مهیا شده با مرطوب کننده قادراست به تندرستی کل آن یاری کند.بعد از اینکه پوست شما تعادل رطوبتی مناسبی کسب کرد بایست در طول وقت نرم شود. مرطوب حفظ کردن پوست قادراست سلول های پوستی را خوب شدن بقسمتد و ظاهر چین و چروک ها کمتر نماید.

روغن گل رز:

خصوصیات روغن گل رز

گل های رز یکی از دوست داشتنی ترین گل های دنیا هستند. بعضی از نوع ها نیز از دید دکتری خیلی باارزش اند. بر اساس یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۱، عصاره رز Damasc دارای خصوصیات آنتی اکسیدان و ضد باکتری بالقوه است. این عصاره قادراست به ویژه در گردش و بازسازی سلول های پوستی سودمند باشد، فرایندی که در جلوگیری از ایجاد پوست ناخوشایند باارزش است.

روغن رز دارای تاثیرات ضد التهابی است. این موضوع امکان پذیر است به کم شدن قرمزی و پوست تیره و تار شده یاری کند.

روغن جوجوبا:

گیاه جوجوبا برای معالجه گونه های مریضی های پوستی شناخته شده است. دانه های پربار این گیاه شامل رطوبت بیشتری هستند که امکان پذیر است به روغن اسانس منتقل شوند. پوستی که به مناسبی مرطوب شده باشد قادراست چین و چروک کمتری داشته باشد.

روغن جوجوبا برای موارد زیر هم مصرف می شود:

  • آکنه
  • التهاب
  • ضایعات پوستی
  • برانگیختن کلاژن

روغن انار:

خصوصیات روغن انار برای پوست

انار در سال های اخیر به عنوان یک افزودنی دوست داشتنی به مواد خوراکی شناخته شده است. با این حال، این میوه پیچیده نیز دارای مزایای تندرستی بی‌شماری است.

بر اساس مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴، روغن انار دارای توانایی کم شدن استرس اکسیداتیو است. همینطور این میوه امکان پذیر است سبب کم شدن التهاب،لکه های دراثر نور خورشید و سلول های سرطانی پوست شود.

مقاله مرتبط: خصوصیات انار

روغن اسطوخودوس:

مزایای روغن اسطوخودوس برای معالجه چین و چروک پوست

درمورد خاصیت ها گیاه اسطوخودوس قبلاً مقاله ای را داشته ایم پس حتما در مورد مزایای این روغن برای استرس و خواب شنیده اید. روغن اسطوخودوس برای استرس قادراست برای پوست نیز مزایایی داشته باشد. استرس اکسیداتیو قادراست به پوست اسیب وارد کند. خود گیاه دارای آنتی اکسیدان هایی است که قادراست به جنگیدن با رادیکال های آزاد و کم شدن استرس کلی یاری کند. این گیاه فایده تسکین قسمتی دارد.

مرحله سوم: روغن حامل خود را انتخاب نمایید

قبل از مصرف هر اسانس، باارزش است که از روغن حامل مصرف نمایید.. روغن حامل قادراست شدت اسانس را کم شدن دهد به طوری که پوست شما را برانگیختن نکند.

روغن های حامل نیز دارای مزایای مرطوب کننده اضافی هستند که برای پوستی خوب اند.

روغن ویتامین E:

از دیدگاه غذا ای، ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است. حتی قادراست کلسترول را کم شدن دهد. ویتامین E به عنوان یک روغن الزامی، همینطور قادراست به خوب شدن پوست شما یاری کند. پژوهشگران در مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۰ گرفتنند که روغن ویتامین E نه تنها به پوست یاری می کند بلکه امکان پذیر است با رادیکال های آزاد که قادراست منجر به سرطان پوست شود جنگیدن نماید.

روغن زردآلو:

خاصیت ها روغن زردآلو برای پوست

روغن زردآلو، نظیر ویتامین E و روغن دانه انگور، قادراست عناصر اضافه و غذا و جوان سازی را فراهم کند. در واقع، روغن زردآلو در حال حاضر دارای مقادیر بالایی از ویتامین E است. روغن از دانه های زردآلو ساخته می شود دانه ها شامل مقادیر بیشتری اسیدهای لینولئیک و اولئیک هستند که اسیدهای چرب الزامی برای پوست روشن می باشند.

طبق یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۲، لوازم آرایش شامل اسید چرب روغن زردآلو، سبب می شود این روغن آرایشی برای پوست خشک خوب باشد. اگر پوست پر چروک و خشکی دارید، این روغن حامل امکان پذیر است بعضی از مزایای اضافی را ارائه دهد.

مقاله مرتبط: خصوصیات زردآلو

روغن بادام:

روغن بادام در توانایی شبیه ویتامین E، زردآلو و روغن دانه انگور است. نظیر این روغن ها، روغن بادام نیز دارای خصوصیات غذا کننده و جوان کننده است. طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۰، روغن بادام دارای مزایای ضد التهابی قابل توجهی است که در مریضی های پوستی نظیر اگزما و پسوریازیس مصرف می شود.

برای اهداف ضد پیری، روغن بادام قادراست تقویت زیر را خوب شدن بقسمتد:

  • رنگ پوست
  • پوست خشک
  • زخم ها
  • تن پوست

روغن آرگان:

روغن آرگان یک ماده پربار از درختان میوه آرگان است. این بوته به طور مکرر برای خوراکی میل کردن، مواظبت از پوست و مواظبت از مو مصرف می شود. امروزه شما می توانید گونه های محصولات آماده شده به یاری این روغن را نمایان نمایید.

روغن آرگان قادراست به عنوان یک روغن حامل، در رژیم مواظبت از چین و چروک پوست مصرف شود. طبق مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۵، روغن آرگان، الاستیسیته پوستی را در خانم ها زیاد شدن داده است. شرکت کنندگان روغن آرگان را هر روزه برای دو ماه مصرف کردند. نتایج به دست آمده در مقایسه با گروه شاهد که از روغن زیتون مصرف می کردند، قابل ملاحظه تر بود.

مقاله مرتبط: خصوصیات روغن آرگان

چگونه از این روغن ها مصرف نمایید؟

بایست روغن الزامی را با یک روغن حامل رقیق نمایید و سپس بر روی پوست خود اعمال نمایید. می توانید برای ترکیب کردن از بطری یا دیگر موارد مصرف نمایید. مناسبتر است ۱۰ قطره از روغن الزامی را برای هر ۵ میلی لیتر از روغن حامل مورد مصرف قرار دهید. بعد از ترکیب کردن این مواد، مناسبتر است میزانی از آن را روی پوست امتحان نمایید تا مطمئن شوید حساسیتی به روغن ندارید. برای اینکار ناحیه کوچکی از پوست را که دور از صورتتان است انتخاب نمایید. اگر تا ۲۴ ساعت متوجه بازتاب نشدید می توانید به مصرف آن دنباله دهید.

پیامد جانبی بالقوه و ریسکات:

اگر چه روغن های الزامی به طور طبیعی از گیاهان حاصل می شوند، این محصولات کاملا بدون ریسک نیستند. گیاهان می توانند در برخی از مردم سبب ایجاد بازتاب های آلرژیک شوند.

اگر به یک روغن ویژه حساسیت دارید، امکان پذیر است موارد زیر را تجربه نمایید:

  • کهیر
  • قرمزی
  • برآمدگی
  • بثورات
  • خارش
  • عطسه
  • آبریزش بینی

آنافیلاکسی نیز امکان پذیر است رخ دهد. این یک بازتاب آلرژیک جدی، تهدید کننده زندگی است که با مسائل تنفسی و تورم قابل توجهی نمایان می شود. اگر فکر می نمایید که این گونه بازتاب را داشته اید، بلافاصله از دکتر یا اورژانس یاری بگیرید.

یکی از راه های کم شدن ریسک
نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد