رنگ کردن مو در کودکان کار درستی است؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

رنگ کردن مو در کودکان کار درستی است؟ | پزشکی


اگر بچه یا نوجوان شما برای رنگ کردن موهایش اصرار دارد؛ امکان پذیر است شما نیز برای انجام اینکار خشنود شوید. با خود می‌گویید که اندکی رنگ نقادراست آسیبی برای بچه من داشته باشد. اگر چنین است بایست در تصمیم خود تازه دید نمایید. در این مقاله با یکی از کارشناسان در مورد بی ریسک بودن یا نبودن رنگ‌های مو برای بچه ها صحبت خواهیم کرد.

پزشک سجال شاه، کارشناس پوست و مو در این باره می‌گوید: من فکر نمی‌کنم رنگ یا دکلره کردن موهای بچه ها تصمیم عاقلانه و بی ریسکی برای آن‌ها باشد. این کار بایست تا سن بلوغ یا حداقل ۱۶ سالگی به تاخیر بیفتد.

همانطور که می‌دانید بچه ها موهای نازک‌تری نسبت به بزرگسالان دارند. از آنجایی که رنگ کردن یا دکلره کردن مو قادراست به موهای آن‌ها ضرر بزند مناسبتر است از انجام اینکار صرف دید شود. موهای بچه ها از آغاز تولد تا بلوغ گرفتار تغییرات بیشتری می‌شود. پزشک شاه اخطار می‌دهد که موهای آن‌ها نسبت به مواد شیمیایی حساس‌تر است و مصرف رنگ قادراست واکنش‌های آلرژی‌زای بیشتری ایجاد کند. واکنش‌های آلرژی‌زا همواره به دلیل محتوای این محصولات است. پزشک مارگاریتا لولیس در این باره می‌گوید: مواد شیمیایی موجود در این رنگ‌ها قادراست به موی بچه اسیب بزند. آمونیاک، هیدروژن پراکسید و ماده شیمیایی به نام پارا فنیلن دی آمین که در رنگ‌های شیمیایی مورد مصرف قرار می‌گیرد قادراست سبب ایجاد واکنش‌های آلرژیک خیلی شدید و جدی شود. همینطور این مواد شیمیایی قادراست بافت موی بچه ها را به کلی تغییر دهد. درنتیجه اگر به دنبال انجام اینکار هستید بایست بدانید که ضرر بیشتری به موی بچه وارد می‌شود. مواد شیمیایی موجود در این رنگ‌ها قادراست بازتاب منفی بر روی مو و پوست سر داشته باشد. اگر بچه شما مبتلا به آسم باشد تقویت بدتر خواهد شد. اگر تصمیم دارید موهای کودکتان را در منزل رنگ نمایید، پزشک شاه توصیه می‌کند از رنگ‌های مزمان مصرف نمایید. این رنگ‌های مزمان تنها شفت مو را پوشش می‌دهند و به پوست سر نفوذ نخواهند کرد. همینطور جانشین‌های دیگری همانند گیاهان و چای‌ها برای رنگ‌های شیمیایی وجود دارد که قادراست بر روی رنگ مو اثرگذار باشد. اگر برای رنگ کردن موهای بچه خود مصمم هستید، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند از روش‌هایی همانند رنگ کردن مو از روی کلاه مصرف نمایید تا نفوذ رنگ به ریشه مو کمتر باشد. قبل از اینکه رنگ کردن مو را آغاز نمایید حتما آن را بر روی پوست امتحان نمایید تا از نبود بازتاب آلرژی زا مطمئن شوید. اگر می‌خواهید رنگ کردن مو را به یک آرایشگر بسپارید از او بخواهید از روش بالی
نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد