تنظیم غده تیروئید - چگونه تیروئید را کنترل کنیم؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

تنظیم غده تیروئید - چگونه تیروئید را کنترل کنیم؟ | پزشکی


همانطور که می‌دانید یک غده کوچک در پشت گردن شما قرار دارد که به تنهایی کارهای بیشتری انجام می‌دهد. این غده همان غده تیروئید است که کارکرد درست آن برای تندرستی جسم خیلی الزامی است.

علامت‌های عملکرد اشتباه تیروئید قادراست با تغییرات وزن، دمای بدن، احساسات و حتی مسئله بینایی همراه باشد. اگر احساس کردید که این غده به درستی کار نمی‌کند بایست به یک دکتر کارشناس رجوع نمایید.

همیشه روش‌هایی برای اعتماد از کارکرد درست غده تیروئید در جسم وجود دارد. در این مقاله قصد داریم ۵ شیوه برای مرتب کردن طبیعی غده تیروئید را بیان کنیم.

  1. کلم بیشتری استفاده ننمایید:

بله کلم یک ماده جادویی است. شکی نیست که این ماده خوراکی خوشمزه لبریز از مواد غذایی و سودمند است. اما اگر بخواهید هر روز از آن مصرف نمایید، تیروئید شما امکان پذیر است ضرر ببیند. کلم جزو خانواده‌ای از سبزیجات است که شامل گواتروژن‌ها (Goitrogens) می‌باشد. این ماده عملکرد درست تیروئید را سرکوب می‌کند. این ماده نه تنها در کلم بلکه در موادی همانند بروکلی، کلم بروکسل، گل کلم و کلم پیچ نیز یافت می‌شود.

اگر در استفاده خام این سبزیجات بیشتره‌روی نمایید، گواتروژن‌ زیادتری گرفتن می‌نمایید. شما می‌توانید کلم را بخارپز کرده یا اندکی تفت دهید اما سرخ ننمایید. شما می‌توانید اندکی جلبک دریایی به اسموتی‌های خود اضافه نمایید. گواتروژن‌ قادراست مانع از گرفتن ید در جسم شود، درنتیجه استفاده جلبک دریایی میزان ید مورد احتیاج جسم را زیاد شدن خواهد داد.

  1. خود را با اعتدال معالجه نمایید:

شکر، الکل، کافئین و همه ی مواد خوشمزه‌ای که هر روزه استفاده می‌نمایید قادراست ضرر جدی به تیروئید وارد کند.

همینطور این مواد می‌توانند میزان کورتیزول را زیاد شدن دهند. کورتیزول هورمون وابسته با استرس است و میزان بالای آن قادراست تبدیل هورمون‌های تیروئید برای انجام کارهای سودمند جسم را مختل نماید. درنتیجه وقتی که میزان هورمون کورتیزول زیاد شدن نمایان می‌کند، عملکرد تیروئید سرکوب خواهد شد.

اگر دوست دارید از این مواد استفاده نمایید، مناسبتر است استفاده پروتئین خود را بالا ببرید. محصولات حیوانی همانند گوشت، تخم مرغ یا پنیر شامل آمینواسیدهایی همانند تیروزین است که به تولید هورمون‌های تیروئیدی یاری می‌کند.

استفاده موادی که سلنیوم بالایی دارند همانند آجیل‌ها و دانه‌ها نیز قادراست عملکرد تیروئید را مناسبتر کند. همیشه به یاد داشته باشید که استفاده مواد خوراکی را در وضعیت اعتدال نگه دارید.

  1. مناسبتر است از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی مصرف نمایید:

اینگونه دستگاه‌ها نه تنها سبب ایجاد مزه مناسبتری در آب می‌شوند بلکه می‌توانند موادی همانند کلر و فلورید که وارد آب می‌شوند را کمتر نمایند. این مواد سبب ایجاد آشفتگی در عملکرد غده تیروئید می‌شوند.

شما می‌توانید از یک فیلتر کربنی مصرف نمایید. فیلتر‌های کربنی میزان کلر و فلورید آب را کم شدن می‌دهند. اگر می‌خواهید فلورید کمتری به جسم شما وارد شود می‌توانید یک خمیردندان عاری از فلورید انتخاب نمایید.

  1. از تمرینات یوگا بهره‌مند شوید:

تنها استفاده مواد خوراکی یا آشامیدن آب به غده تیروئید شما یاری نمی‌کند. بعضی از تمرینات یوگا نیز قادراست در اینکار به شما یاری کند. موقعیت‌ها و ژست‌هایی که در تمرینات یوگا به کار می‌رود قادراست به پشتیبانی و برانگیختن عملکرد غده تیروئید به شما یاری کند.

خم کردن و انقباض ناحیه پشت گردن ( جایی که غده تیروئید واقع شده است) قادراست جریان و گردش خون در اطراف غده تیروئید را برانگیختن کند.

  1. از سوزن نترسید:

طب سوزنی جزو مواردی است که در معالجه مریضی‌های متفاوت مورد مصرف قرار می‌گیرد. اگر در مورد عملکرد غده تیروئید خود بی قرار هستید، مناسبتر است به سراغ طب سنتی بروید.

طب سوزنی قادراست به گردش جریان خون و مواد غذایی در اطراف جایی که سوزن وارد جسم می‌شود یاری کند. نقاط فشار قسمت باارزشی از طب سوزنی محسوب می‌شود زیرا قادراست تغییراتی در قسمت‌های دیگر جسم ایجاد کند.

مثلاً برای معالجه
نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد