علت اصلی کاهش میل جنسی زنان - 7 دلیل و درمان آن | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

علت اصلی کاهش میل جنسی زنان - 7 دلیل و درمان آن | پزشکی


گاهی با وجود این واقعیت که می‌دانید چطور بایست به ارگاسم برسید، اما تصور دارا بودن ارتباط زناشویی چندان هم برایتان لذتقسمت نیست. خوشبختانه، اگر به تازگی میل زناشویی شما کم شده است، همواره این امر علتی دارد و فی نفسه اتفاق نمی‌افتد، بلکه جزء عادت‌های شما شده است (و به طور قطع روشی برای آن وجود دارد!).

ما از پزشک جنیفر وایدر کارشناس تندرستی خانم ها سوالاتی در زمینه عمده علت ها کاهش و از دست دادن میل زناشویی پرسیدیم. موارد زیر را بخوانید تا دریابید که کدام یک از موارد زیر با مورد شما مطابقت دارد.

  1. آشامیدن افراطی مشروبات الکلی

تمام می‌دانند که آشامیدن افراطی الکل بر روی عملکرد زناشویی شخص اثر گذار است. اما بایست بدانید که آشامیدن شراب بی‌شمار نیز اثرات مشابهی پدید می‌آورد. پزشک وایدر معتقد است:

بله درست است، الکل مانع از بروز احساسات می‌شود، اما در صورتی که بیش از یک لیوان مشروبات الکلی بنوشید، عملکرد زناشویی شما را نیز تحت اثر گذاشته و آن را کم شدن می‌دهد و در کل مانع از برانگیختنات زناشویی می‌‌‌گردد. بعلاوه، آشامیدنی‌های الکلی فاکتور افسردگی هستند و افسردگی عملکرد زناشویی را تحت شعاع قرار می‌دهد، البته نه از گونه مناسب!

  1. داروی ضد افسردگی استفاده می‌نمایید

زمانی که صحبت از افسردگی می‌شود، بایست بدانید که قرص‌های ضد افسردگی عملکرد زناشویی را بر هم می‌زنند. وایدر می‌گوید:

“مطالعات حاکی از آن است که ۳۰٪ از استفاده کنندگان داروهای ضد افسردگی نظیر SSRIs که داروی ویژه‌ی مهار کننده سرتونین است، امکان پذیر است پیامد جانبی آن را در زمینه مسائل زناشویی از قبیل کم شدن میل جنسی، عدم امحل نعوظ و مسئله ارگاسم را تجربه کرده باشند.

  1. شما داروهای دیگری استفاده می‌نمایید.

داروهای ضد افسردگی تنها داروهایی نیستند که امکان پذیر است میل زناشویی را کم شدن دهند؛ داروهای دیگری که هر روزه استفاده می‌نمایید نیز چنین قابلیتی دارند. وایدر اضافه می‌کند که :

“داروهای ضد بارداری، آنتی هیستامین‌ها، داروهای ضد تنگی نفس و داروی فشار خون نیز می‌توانند آشفتگیاتی در عملکرد زناشویی بوجود آورند. در صورتی که نسبت به یکی از داروهای تجویزی دکترتان شک دارید از دکتر خود سوال کنید که آیا داروهایی که برای شما تجویز می‌کند، امکان پذیر است مسئلهی برای میل زناشویی شما پدید آورد یا نه ؟”.

اثر فقدان خواب در کم شدن میل زناشویی خانم ها

  1. شما فقدان خواب دارید.

احتمالا آگاهید که فقدان خواب منجر به اضافه وزن شده و کارایی شخص را در انجام مسائل تضعیف می‌نماید. اما متاسفانه، فقدان خواب در جای دیگری هم چهره کریه خود را مشخص می‌کند: در رختخواب. اما عدم توانایی در برقراری رابطه زناشویی تنها به علت خستگی نخواهد بود (گرچه به طور قطع خستگی نیز قسمتی از علت عدم توانایی زناشویی است). وایدر معتقد است:

برای کارایی ۱۰۰٪، دارا بودن خواب به اندازه برای جسم الزامیست. چنانچه در خوابیدن خست به خرج دهید، جسم این خست را با تقلیل میل زناشویی جبران می‌کند و همینطور کار شما را در رختخواب مسئله می‌سازد. در صورت امکان، خواب شبانه‌ خود را بین ۷ تا ۸ ساعت مرتب کردن نمایید.

  1. شما اضافه وزن دارید.

وایدر می‌گوید: دارا بودن اضافه وزن نه تنها سبب کم شدن میل زناشویی می‌شود، بلکه کارایی شما را در رختخواب پایین می‌آورد. بعضی از مریضی‌ها که با چاقی مفرط پیوند خورده‌اند نظیر دیابت و کلسترول بالا نیز بر میل زناشویی اثر منفی دارند. و اما خبر مناسب چیست؟ کم شدن وزن این مسئله را حل می‌کند. برنامه‌ای بیابید تا بتوانید وزن خود را کم شدن دهید.

  1. شما نمی‌دانید که چقدر دلبرا هستید.

شاید این جمله اغراق‌آمیز به دید برسد اما حقیقت است: دارا بودن تصویر ذهنی ناخوشایندی از جسم قادراست حیات زناشویی شما را به مخاطره بیاندازد. وایدر معتقد است:

“پیوند ذهن و جسم اثری حیاتی در تمایلات و عملکرد زناشویی شخص ایفا می‌کند. بازخورد مستقیمِ دارا بودن نگرشی منفی نسبت به هیکل خود، در رختخواب نمود نمایان خواهد کرد. “

  1. زندگی دسته جمعی پر مشغله‌ای دارید.

بله، حضور در اجتماع حقیقتا لذت‌قسمت است و دارا بودن روابط دسته جمعی قوی حاکی از تندرستی کامل شخص است. اما افراط در اینها خستگی مفرط، فرسودگی و استرس را در بر خواهد داشت و شما را از خلوت‌ عاشقانه محروم می‌سازد، و اهمیت ارتباط زناشویی را کم و در درجه دوم قرار می‌دهد. وایدر معتقد است:

به طور قطع برنامه‌ریزی برای خلوت‌های عاشقانه‌ برای خیلیی از زوج‌ها چالشی عظیم است. درنتیجه اگر همواره به درخواست‌های همکارانتان پاسخ مثبت می‌دهید و جواب‌های منفی نصیب شریک جنسی‌تان می‌شود، چند لحظه درنگ نمایید، اولویت‌های خود را ارزیابی نمائید و مطمئن باشید مشغله بیشتر و انجام تمام کارها در کنار هم و البته بدون کاستی برایتان میسر نخواهد بود و بالطبع از ارتباط زناشویی نیز لذتی نخواهید برد.