روغن ترافل (قارچ کوهی) چیست؟ خواص روغن قارچ ترافل | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

روغن ترافل (قارچ کوهی) چیست؟ خواص روغن قارچ ترافل | پزشکی


تمام چیز درباره خصوصیات روغن ترافل

اگر چه قبلا روغن ترافل به منوهای رستورآنان و فست فودهای محبوب ممحدوده می شد، اما در حال حاضر این روغن یکی از عناصر موجود در آشپزخانه های سراسر جهان است. خیلیی از این رستوران ها از روغن ترافل به عنوان مزه دهنده مصرف می کنند.

نظیر روغن زیتون، می توان از این روغن پرخاصیت به عنوان یک افزودنی مزه دهنده از پاستا گرفته تا ریزوتو و فراتر از آن مصرف کرد.

مردم بیشتری از این روغن معطر مصرف می کنند و جزئی دائمی در آشپزخانه شان به شمار می رود، اما این در حالی است که مردم اندکی خاصیت های این روغن را درک می کنند، در حقیقت این مردم از لحاظ غذا ای مناسبترین اهمیت را برای پولشان دردید می گیرند.

حتما این سوال برایتان به وجود آمده که روغن ترافل چه مزهی دارد و آیا با ذائقه من سازگار است یا نه؟؟ دنباله این مطلب را مطالعه نمایید تا به سوال های مطرح شده ذهنتان جواب دهید. با ما همراه باشید.

روغن ترافل چیست؟

روغن ترافل گونهی روغن مزه دهنده است که اکثر می توانیم از آن در خوراکی هایی نظیر پیتزا، پاستا، ریزوتو و یا سبزیجات مصرف کنیم و مزهی دلپذیر به آن ها بقسمتیم و از مزه لذیذ و خاصیت ها تندرستی آن بهره مند شویم.

با این حال، زمان بحث در مورد روغن ترافل، باارزش است که بین مواد واقعی و غیرطبیعی تمایز قائل شوید. روغن ترافل طبیعی و واقعی با اضافه کردن قارچ غذا به یک پایه روغن به وجود می آید، این در حالی است که روغن ترافیل غیرطبیعی چیزی است که زیادتر در بازار یافت می شود و از افزودن ماده ای شیمیایی به نام ۲,۴-dithiapentane به روغن به دست می آید، این روغن فقط مزه ترافل واقعی را تقلید می کند.

از این رو مناسب است دقت نمایید تا روغن ترافل طبیعی و واقعی را گرفتن نمایید، چون در این صورت افزون بر بهره مند شدن از مزه واقعی آن، از مزایای تندرستی آن نیز بهره خواهید برد.

روغن ترافل قادراست مختلف باشد، اما همواره از روغن زیتون به عنوان پایه در آن مصرف می شود. با این حال، بعضی از تولید کنندگان روغن ترافل امکان پذیر است از گونه های دیگری از روغن ها نظیر روغن کانولا یا روغن هسته انگور در تولید آن مصرف کنند و بنابراین سبب کم شدن خیلیی از مزایای تندرستی بالقوه روغن ترافل می شوند.

پس چه چیز به ویژهی در مورد ترافل وجود دارد؟ به غیر از برچسب قیمت بالای آن، قارچ ها به دلیل عطر و بوی قوی و توانایی آنان در عطر و مزه دار کردن هر خوراکی ، به عنوان یک خوراک لذیذ از آن یاد می شود. افزون بر این قارچ از لحاظ تندرستی نیز خیلی پرخاصیت هستند. مثل گونه های دیگر قارچ ها نظیر قارچ های چتری، ترافل مملو از آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهایی هستند که می توانند با مریضی ها جنگیدن کنند و تندرستی کلی جسم را خوب شدن قسمتند.

خاصیت ها روغن ترافل جملهند از:

  • خوب شدن تندرستی قلب
  • یاری به کم شدن وزن
  • خوب شدن عملکرد مغز
  • پیشگیری ازپرورش سرطان
  • درخشان حفظ کردن پوست
  • مرتب کردن قند خون و جلوگیری از دیابت

در دنباله با مجله تندرستی همراه شوید تا خصوصیات روغن ترافل را تحقیق کنیم:

  1. تندرستی قلب را خوب شدن می قسمتد:

روغن ترافل همواره بر پایه روغن روغن زیتون که برای تندرستی قلب سودمند است ساخته می شود. روغن زیتون اثر استثنائی ای بر تندرستی قلب دارد. روغن ترافل پربار از پلی فنل است که ترکیبی طبیعی با خصوصیات آنتی اکسیدانی است که قادراست از استرس اکسیداتیو و ضرر به سلول های شما پیشگیری کند.

افزون بر این، پلی فنل ها می توانند به کم شدن التهاب که به دید می رسد با یک فهرست زیاد از مریضی های مزمن، از جمله مریضی های قلبی عروقی وابسته باشد، یاری کنند.

  1. به کم شدن وزن یاری می کند:

اگر به دنبال کم کردن وزن خود هستید، جانشین کردن روغن ترافل به جای روغن های گیاهی ناسلام و تصفیه شده قادراست روشی اثربخش در این زمینه باشد. یک مطالعه انسانی که در مجله اروپایی غذا بالینی منتشر شد ، ۱۸۷ نفر را در طول یک دوره سه‌ ساله تحقیق کرد و گرفتن که رژیم خوراکی شامل روغن زیتون، جز اصلی روغن ترافل، با کم شدن وزن این مردم همراه بوده ‌است.

  1. عملکرد مغز را خوب شدن می قسمتد:

در سال ‌های اخیر، شواهدی در مورد تثبیت رابطه بین رژیم خوراکی و تندرستی مغز وجود داشته ‌است. به طور ویژه، نشان داده شده ‌است که استفاده چربی‌ های سالم، به ویژه وقتی که برای پیشگیری از آشفتگیات شناختی مثل آلزایمر و پارکینسون به کار می ‌رود، خاصیت ها خیلیی برای مغز دارد.

بر اساس یک مطالعه انسانی از پامپلونا، اسپانیا، رژیم خوراکی مدیترانه ای که با چربی های سالم پربار شده بود نسبت به رژیم کم چربی  عملکرد مناسبتر مغز را به دنبال داشت.

  1. باپرورش سرطان جنگیدن می کند:

بعضی از تحقیقات حاکی از این است که روغن زیتون که جزء اصلی روغن ترافل محسوب می شود، امکان پذیر است در جلوگیری ازپرورش سلول های سرطانی سودمند واقع شود. اگرچه مطالعات انسانی هنوز ممحدوده است، اما مطالعات آزمایشگاهی نشان داده ‌اند که روغن زیتون امکان پذیر است در کشتن سلول‌ های سرطانی و سرکوبپرورش سرطان نیز اثربخش باشد. افزون بر این، مطالعات دیگر نشان می ‌دهد که امکان پذیر است استفاده روغن زیتون ریسک دچار به سرطان را نیز کم شدن دهد.

  1. پوست را درخشان نگه می دارد:

ترافل در ارتباط با درخشان کردن پوست مزایا قابل توجهی دارد و از جمله آن می توانیم به پیشگیری از پیری تا شتاب قسمتیدن به خوب شدن زخم ذکر کنیم.

روغن ترافل پربار از ویتامین E است، یک آنتی اکسیدان قوی که قادراست التهاب را کم شدن داده و در معالجه تقویتی نظیر درماتیت آتوپیک، پسوریازیس و آکنه تاثیرقسمت باشد. یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۰۰ در ژاپن نیز نشان داد که مصرف روغن زیتون به طورمحلی بهمراقبت از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش یاری می کند.

  1. قند خون را مرتب کردن می کند:

قند خون بالا قادراست به تندرستی ضرر برساند. قند خون بالا در کوتاه ‌مدت، می‌ تواند سبب ایجاد نشانه های نظیر خستگی، زیاد شدن تشنگی، سردرد و تاری نظر شود. با این حال در دراز مدت می ‌تواند عواقب جدی تری نظیر ضرر‌های عصبی، مسائل کلیوی و التیام زخم به دنبال داشته باشد.

روغن ترافل قادراست با چک کردن مقدار انسولین، هورمونی که مسئول سرایت قند از جریان خون به سلول‌ها است، قند خون را کنترل کند. افزون بر این نشان داده شده که روغن زیتون موجود در روغن ترافل حساسیت انسولین را زیاد شدن می‌ دهد، که این امر می‌ تواند به حفظ میزان قند طبیعی خون یاری کند.

روغن ترافل

گونه های روغن ترافل: روغن ترافل سفید در مقابل روغن ترافل سیاه:

می توانیم ترافل ها را به دو گروه اصلی تقسیم کنیم: ترافل های سفید و ترافل های سیاه.

اگرچه فرق چندانی بین واقعیت ‌های خوراکی ترافل های سفید و سیاه وجود ندارد، اما فرق ‌هایی در مزه، ظاهر و قیمت این دو گونه ترافل وجود دارد. ترافل های سفید عمدتا در ایتالیا یافت می‌ شوند و یک جز شایع در خوراکی های غیر بومی ایتالیایی هستند. آن ‌ها گوشتی سفید رنگ با ظاهری شبیه مرمر و مزهی لطیف دارند. ترافل های سفید به طور غیر قابل باوری با قیمت ۵۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار در هر کیلوگرم به فشیوه می رسند. این امر سبب می‌ شود که روغن ترافل سفید در مقایسه با روغن ترافل سیاه ، یک روغن خیلی پرهزینه و گران باشد.

ترافل های سیاه بومی اروپای جنوبی از جمله کشورهایی نظیر اسپانیا، ایتالیا و فرانسه هستند. آن ‌ها مزهی قوی ‌تر و زیادتری دارند و اندکی مقرون ‌به‌ صرفه‌ تر هستند. ترافل های سیاه همواره محدوده ۹۵ دلار در هر اونس و یا محدوده ۳۰۰۰ دلار در هر کیلوگرم محاسبه می شود.

روغن ترافل سیاه و سفید می ‌توانند در دستور العمل‌ های بیشتری به کار رفته و به خوراکی هایی مثل پاستا، سبزیجات، سیب‌ زمینی یا پیتزا اضافه شوند. مزه روغن ترافل سفید به مناسبی با گوشت ‌هایی با مزه ظریف نظیر فیله ماهی ترکیب می شود. از طرف دیگر روغن ترافل سیاه اندکی قوی ‌تر است و می ‌تواند یک افزودنی مناسب برای خوراکی هایی نظیر گوشت گاو باشد.

توجه داشته باشید که ترافل های شکلاتی تیره، که یک گونه دسر فانتزی هستند، در واقع شامل ترفل یا روغن قارچ نیستند.


هشدارها / پیامد جانبی روغن ترافل

درست است که روغن ترافل می‌ تواند یک مزه دهنده لذیذ برای خوراکی های شما باشد، اما در این بین بعضی پیامد جانبی وجود دارد که بایست در دید گرفته شوند. یکی از رایج ترین پیامد جانبی دراثر استفاده روغن ترافل، ناراحتی معده است، به ویژه زمانی که در مقادیر بیشتر مصرف شود. اگر متوجه شدید که بعد از استفاده آن گرفتار ناراحتی های گوارشی هستید، استفاده خود را کم شدن دهید تا به کم شدن نشانه ها یاری نمایید.

از آنجا که روغن ترافل به طور متداول از روغن زیتون ساخته می ‌شود، امکان پذیر است سبب کم شدن قند خون و فشار خون نیز شود. اگر در حال گرفتن دارو برای قند خون و یا فشار خون هستید، به طور متوسط استفاده خود را رعایت نمایید تا از هر نوع فعل و انفعالات احتمالی پیشگیری نمایید.

افزون بر این ، مصرف مستقیم از روغن ترافل در پوست امکان پذیر است سبب آماس پوستی یا خارش پوستی در بعضی از افر
نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد