خواص گل بابونه (۸ خاصیت اثبات شده بابونه برای بدن) | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

خواص گل بابونه (۸ خاصیت اثبات شده بابونه برای بدن) | پزشکی


گل خشک شده بابونه یکی از داروهای گیاهی باستانی است که به لطف آنتی اکسیدان های جنگیدن کننده با سرطان، مزایای خیلی بیشتری برای جسم دارد. آنتی اکسیدان های الزامی و حیاتی بابونه در روغن این گیاه نیز نمایان می شود و قادراست مزایای خیلی بیشتری داشته باشد.

بابونه به عنوان یک داروی جانشین با پیامد جانبی اندک ، سال هاست که به عنوان چای، عصاره و اشکال ارایشی مورد مصرف قرار می گیرد.


خصوصیات اثبات شده گل بابونه

گیاه بابونه عضوی از خانواده Asteraceae/Compositae است. دو گونه بابونه وجود دارد که امروزه در دکتری مورد مصرف قرار می گیرد: بابونه آلمانی و بابونه رومی.

چای و عصاره بابونه در سرتاسر جهان به فشیوه می رسد. یک فنجان چای بابونه دو کالری، دو میلی گرم سدیم دارد و هیچ کلسترولی در آن دیده نمی شود. بابونه عمدتا برای خوب شدن تقویت متفاوتی به کار می رود که از جمله آن ها می توان به تقویت زیر ذکر کرد:

  • جنگیدن با نگرانی و افسردگی
  • جنگیدن با آلرژی
  • دارای فایده ضد التهابی است
  • معالجه اسپاسم های عضلانی
  • معالجه طبیعی PMS و دیگر آشفتگیات قاعدگی
  • معالجه بی خوابی
  • معالجه آشفتگیات پوستی
  • معالجه زخم
  • معالجه طبیعی آرتریت و مسکن روماتیسم
  • معالجه خانگی برای هموروئید

یک گیاه چگونه قادراست به تنهایی چنین مزایایی برای جسم داشته باشد؟ مزایای بابونه خیلی بیشتر است. این گیاه قادراست درد دراثر مریضی یا زایمان را کم شدن دهد و با برانگیختنات پوستی و نگرانی جنگیدن نماید.

لیست شیوه های مصرف عصاره بابونه به طرز شگفت انگیزی بلند بالاست و بعضی از معالجه های خانگی که از بابونه مصرف می کنند در برگیرنده موارد زیر است:

  • پخش آن در منزل برای یاری به خواب
  • اعمال روغن آن بر روی پوست برای معالجه نیش حشرات
  • مصرف آن برای معالجه اگزما
  • اضافه کردن بابونه به خمیردندان یا دهانشویه برای از بین بردن درد دندان یا التهاب
  • مصرف بابونه به عنوان پاک کننده کبد و معالجه مسائل گوارشی
همینطور بخوانید: خصوصیات چای بابونه

۸ فایده بابونه
۱. منشا بالایی از آنتی اکسیدان هاست:

آنتی اکسیدان اصلی که از گل های بابونه استراخ می شود در برگیرنده chamazulene و مشتقات استیلن است.

از آنجایی که این مواد ناپایدار هستند مناسبتر است به صورت روغن الزامی یا الکلیمراقبت شوند. دیگر مواد تشکیل دهنده این گیاه در برگیرنده مواد فنولی، فلاوونوئیدها است. این مواد می توانند با جنگیدن با ضرر رادیکال های ازاد و جلوگیری از بلوغ سلول ها ، التهاب را پایین تر بیاورند.

مزایای بابونه با آنتی اکسیدان هایی آغاز می شود که وابسته با عملکرد مناسبتر سیستم ایمنی، نرخ پایین آشفتگیات خلق و خو، کم شدن درد و تورم، پوست سالم تر، مو، ناخن، دندان و چشم سالم تر است.


۲. با نگرانی و افسردگی جنگیدن می کند:

بابونه یکی از مناسبترین داروهای گیاهی برای جنگیدن با استرس و ترویج آرامش است. مطالعات انجام شده نشان می دهد استشمام بخار بابونه قادراست یک معالجه خانگی برای نگرانی و افسردگی باشد. به همین خاطر است که از روغن بابونه در شمع ها، محصولات اروماتراپی و معالجه های دیگر مصرف می شود.

بابونه به شکل عصاره ای، اکثر به عنوان تسکین قسمت خفیف برای خوب شدن اعصاب و کم شدن نگرانی مورد مصرف قرار می گیرد زیرا بخار آن به طور مستقیم به قسمت های بویایی می رود و تنش را کمتر می نماید. به همین خاطر است که مردم استفاده کننده بابونه علامت های کمتری از نگرانی، استرس و افسردگی را تجربه می کنند.

بو به طور مستقیم به مغز می رود و به عنوان یک محرک احساسی و عاطفی عمل می کند. سیستم لیمبیک محرک های حسی را ارزیابی می کند و درد، خوشحالی، ریسک یا امنیت را ثبت می نماید. سپس این موارد جواب احساسی و عاطفی ما را تشکل می دهد. تعادل هورمونی و احساسات اصلی ما در جواب به بوهای اصلی ایجاد می شود. بو و عطر مسیر مستقیمی به حافظه و احساس هستند.

مواد معطری همانند بابونه درد را کمتر می کنند و می توانند بر روی شخصیت و رفتار انسان ها اثر بگذارند. تحقیقات انجام شده نشان می دهد مصرف عطرهای روغنی یکی از سریع ترین شیوه ها برای رسیدن به نتایج روانشناسی است.


۳. گوارش را خوب شدن می قسمتد:

بابونه یکی از قدرتمندترین آرام قسمت های سیستم گوارش است و می توان از آن برای معالجه آشفتگیات معدی روده ای همانند گاز، رفلاکس اسید، سوءهضم، اسهال، بی اشتهایی، وضعیت تهوع و استفراغ مصرف کرد. عصاره بابونه به کم شدن دوره اسهال یاری می کند و علامت های وابسته با این تقویت همانند درد و نگرانی را کم شدن می دهد.

روغن بابونه در برگیرنده مواد آنودین است که ضد اسپاسم، کم شدن دهنده گرفتگی شکمی، کم شدن دهنده یبوست و دیگر دردهای شکمی است. خیلیی از این مزایا به دلیل تاثیر ارام قسمتی طبیعی است که در بابونه یافت می شود.

از آنجایی که روده و مغز به طور مستقیم از طریق عصب واگ با هم در رابطه هستند یک ذهن ارام قادراست به خوب شدن مسائل روده یاری کند. این موضوع بدین معنی است که علامت های مریضی های مزمنی همانند IBS کم شدن نمایان می کند.


۴. توانایی ضد التهابی و ضد درد خیلی قوی دارد:

بابونه را اکثر آسپرین گیاهی نیز می نامند زیرا قادراست معالجه خانگی دوست داشتنیی برای کم شدن درد باشد. گل بابونه به تنهایی یا در ترکیب با دیگر خوراکی های ضد التهابی برای کم شدن درد، احتباس، تورم و قرمزی مورد مصرف قرار می گیرد.

این گیاه در کم شدن تورم صورت، برانگیختن های پوستی، درد دندان، درد دراثر عفونت و التهاب اثربخش است. به همین خاطر است که عصاره بابونه در زیادتر محصولات آرایشی همانند لوسیون های جسم یا صورت، خمیر دندان و صابون مورد مصرف قرار می گیرد.

بابونه قادراست به طور طبیعی درد وابسته با آرتریت، اسیب ها، کمر درد، تب و بارداری را کم شدن دهد. در حقیقت، کیفیت کم شدن دهندگی درد در آن قادراست بعد از زایمان نیز یاری کننده باشد.


فایده های گیاه بابونه برای بدن

۵. قادراست به جنگیدن با سرطان یاری کند:

به تازگی مطالعات خیلی بیشتری بر روی فعالیت ضد سرطانی بابونه انجام شده است. شواهد موجود نشان می دهد بابونه تاثیر مثبتی در متوقف کردنپرورش تومورهای سرطانی دارد. پیشگیری ازپرورش سلول های سرطانی به دلیل آنتی اکسیدانی به نام apigenin است که یک ماده تشکیل دهنده فعال است و قادراست با سرطان پوست، پروستات، سینه و تخمدان جنگیدن کند.

در مطالعه اخیری که در مجله Federation of American Societies for Experimental Biology منتشر شد، عصاره بابونه سبب کمتر شدنپرورش سلول های سرطانی شده بود.


۶. قادراست احتباس و گرفتگی را کمتر کند:

به دلیل مزایای بابونه در جنگیدن با عفونت و کم شدن مخاط، این ماده به اسپری های متفاوت بینی اضافه می شود. وقتی که مریض هستید و می خواهید با سرماخوردگی، آنفلونزا یا عفونت سینوسی جنگیدن نمایید چای بابونه مناسبترین انتخاب خواهد بود.

مطالعات انجام شده نشان می دهد استشمام بخار با عصاره بابونه قادراست در تسکین علامت های سرماخوردگی سودمند باشد. بعضی از مردم چای یا عصاره بابونه را برای جنگیدن با التهاب غشاهای مخاطی غرغره می کنند.


۷. قادراست تندرستی پوست را مناسبتر کند:

آیا از پوست خشک، برانگیختن شده یا قرمز رنج می برید؟ علامت های پیری بر روی صورتتان مشخص شده است؟ مناسب قادراست از روغن بابونه در لوسیون های خود مصرف نمایید. بابونه قادراست پوست را نرم و سالم سازد و از برانگیختن آن بکاهد. این موضوع به دلیل فایده ضد التهابی و آنتی باکتریایی آن است. فلاونوئیدها و روغن الزامی بابونه به بخش زیرین پوست نفوذ می کند و سبب شادابی و جوانی آن می شود.

قرن هاست که از این گیاه برای معالجه زخم ،اگزما، نقرس، برانگیختنات پوستی، کبودشدگی، سوختگی و زخم دهان مصرف می شود.

در حال حاضر ما می دانیم که بابونه مزایای بیشتری دارد و قادراست به مردم یاری کند از علامت های پیری خلاص شوند. این گیاه به طور طبیعی با شوره سر جنگیدن می کند، آبله مرغان را خوب شدن می قسمتد و زخم ها را ناپدید می سازد. افزون بر این بابونه یک ماده طبیعی برای جنگیدن با عفونت است.


۸. قادراست تندرستی قلب را خوب شدن بقسمتد:

مطالعات موجود نشان می دهد بابونه قادراست از سیستم قلبی عروقیمراقبت کند. به دلیل فلاونوئیدهای بیشتری که در این گیاه یافت می شود استفاده آن قادراست مرگ دراثر مریضی های قلبی را در آقایان کهنسال کم شدن دهد.

یکی از مطالعات منتشر شده استفاده فلاونوئیدها را در ۸۰۵ مرد ۶۵ الی ۸۴ مورد ارزیابی گذاشته است. این مطالعات نشان می دهد استفاده فلاونوئید از خوراکی ها و گیاهان قادراست مرگ و میر دراثر مریضی های قلبی عروقی را تا حد بیشتری کم شدن دهد.


چای بابونه

دستور مصرف بابونه:

افزون بر آشامیدن چای بابونه، شیوه های ساده ای نیز برای مصرف روغن الزامی آن وجود دارد:

  • آروماتراپی برای کم شدن نگرانی: بابونه و روغن اسطوخودوس قادراست حس استرس و نگرانی را تا حد بیشتری کم شدن دهد
  • معالجه پوست برانگیختن شده: دو قطره روغن چای درخت و بابونه را با هم ترکیب نمایید و روی ناحیه ای که تاول زده است بگذارید.
  • تسکین آفتاب سوختگی: روغن بابونه یا اسطوخودوس را با یک قاشق خوراکی خوری روغن نارگیل ترکیب نمایید و بر روی پوست خود بگذارید. اینکار درد و تورم را کم شدن می دهد
  • اسکراب: یک عهده جوش شیرین، نصف عهده سرکه و ۵ قطره از روغن بابونه و ترنج را با هم ترکیب نمایید. آن را روی عضلات خود بزنید و در وان به مدت ۱۵ دقیقه شناور شوید.
  • لوسیون صورت برای شب: دو الی چهار قطره از روغن بابونه، اسطوخودوس و نعناع را بر روی صورت بمالید تا از تاثیر خنک کنندگی ، آرام قسمتی و خواب آوری آن نهایت مصرف را ببرید.
  • خوب شدن افسردگی: برای خوب شدن خلق و خو و تسکین افسردگی، روغن بابونه و روغن گل رز را به حمام اضافه نمایید.
  • آرام کردن کودک: با اضافه کردن روغن بابونه و اسطوخودوس به رختخواب بچه ها، آن ها را آرام تر سازید.
  • تسکین دردهای پیش از قاعدگی: دو قطره از روغن بابونه، مریم گلی، ریحان و رزماری را با هم ترکیب نمایید و بر روی حوله گرم و مرطوب بریزیدو روی شکم بگذارید.
  • تسکین مریضی های حرکتی: روغن بابونه، نعناع، اسطوخودوس را برای کم شدن این مریضی ها استشمام نمایید.

پیامد جانبی احتمالی بابونه و هشدارهای وابسته با آن:

اگر قصد دارید از روغن بابونه مصرف نمایید به دلیل داشته باشید که نبایست آن را میل کنید بلکه این گزینه برای استفاده خارجی است. ابتدا قسمتی از روغن را روی پوست امتحان نمایید تا مطمئن شوید بازتاب منفی به آن ندارید. روغن بابونه نبایست توسط هر شخصی که علامت های آلرژی فصلی را دارد مورد مصرف قرار گیرد زیرا امکان پذیر است بازتاب آلرژیک به آن داشته باشد.

اگر از تب رنج می برید، کهیر یا درماتیت دارید، مناسبتر است از محصولات شامل بابونه دوری نمایید یا قبل از استفاده با دکتر خود مشورت نمایید. موضوع دیگری که بایست مددید داشته باشید این است که محصولات بابونه محرک خفیف رحم هستند به همین خاطر اگر باردار هستید قبل از استفاده بابونه با دکتر خود مشورت نمایید.

۱۱ دیدگاه

  1. ❖ کیان در اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷در۴:۲۵ ب٫ظ

    با سلام ممنون بابت مطالب مناسبتون خیلی عالی بود با تشکر تسمه نقاله کیان پارس

    جواب ›
  2. ❖ نلی در خرداد ۹, ۱۳۹۷در۱۰:۴۴ ب٫ظ

    خیلی آموختم،خیلیسودمندبود،ممنون وسپاسگزارم

    جواب ›
  3. ❖ نحوه استفاده بابونه در خرداد ۲۴, ۱۳۹۷در۱:۵۹ ب٫ظ

    مناسبترین شیوه استفاده گل بابونه چیه؟
    جواب ›

    • ❖ محسن در خرداد ۲۶, ۱۳۹۷در۱۰:۲۷ ق٫ظ

      سلام دوست عزیز
      جواب ›

  4. ❖ حکمت خلقی در مرداد ۳, ۱۳۹۷در۹:۴۹ ب٫ظ

    نحوه مصرف بابونه جهت معالجه هموروئید؟
    جواب ›

  5. ❖ محمد در بهمن ۲۷, ۱۳۹۷در۷:۳۹ ب٫ظ

    خیلی عالیه من هر هفته یک لیوان دمنوششو مصرف میکنم
    جواب ›

  6. ❖ سیمین در اسفند ۱۸, ۱۳۹۷در۵:۰۴ ب٫ظ

    برای شادابی صورت وبرطرف کردن جوش میتونیم ازبخورگل بابونه مصرف کنیم؟واینکه چندباردرهفته وچه موقع مصرف کنیم که نتیجه مناسبتری بده؟

    پا
    نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد