برای مبارزه با سرطان چه بخوریم؟ 15 غذای ضد سرطان | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

برای مبارزه با سرطان چه بخوریم؟ 15 غذای ضد سرطان | پزشکی


آیا میتوان با غذا خوب به جنگ مریضی سرطان رفت؟ در این مقالهتلاش میکنیم غذا هایی را معرفی کنیم که توانایی جنگیدن با سرطان را دارند.

وقتی که صحبت از مریضی‌های ترسناک به میان می‌آید، سرطان در بالاترین بخش فهرست قرار دارد.پرورش کنترل نشده سلول‌ها به عنوان سرطان شناخته شده و بیش از ۸ میلیون نفر در سرتاسر جهان به این مریضی مبتلا هستند. انتظار می‌رود این عدد تا سال ۲۰۳۰ به ۱۳ میلیون نفر برسد. حالا این آمار اخطار دهنده را با این حقیقت دکتری قدرتمند مقایسه نمایید: یک سوم از مرگ و میرهای وابسته با سرطان به دلیل ریسکات رفتاری و خوراکی است.

در دنباله با مواد خوراکی آشنا می‌شوید که پتانسیل جنگیدن با سرطان را دارند.

  1. حبوبات:

یک عهده از حبوبات تقریبا ۱۳ گرم فیبر فراهم می‌کند. همین میزان قادر است نیمی از احتیاج هر روزه شما به فیبر را تامین نماید. این مواد همینطور لبریز از پروتئین (تقریبا ۱۵ گرم به ازای هر عهده) و مواد غذایی کلیدی همانند پتاسیم و منیزیم هستند. لوبیای قرمز و چیتی دارای آنتی اکسیدان خیلی بالایی هستند. لوبیای سیاه نیز قادراست انتخاب عالی برای شما باشد.

  1. شیر:

شیر گاو منشا عالی از کلسیم و ویتامین D است.تلاش نمایید از شیر طبیعی مصرف نمایید که امگا ۳ زیادتری دارد. بر اساس مطالعات انجام شده استفاده شیر قادراست تندرستی قلب را تضمین می‌کند. اگر دوست ندارید از شیر گاو مصرف نمایید، شیرهای گیاهی نیز مزایای خیلیی فراهم می‌کند.شیر سویا نیز منشا مناسبی از پروتئین است.

  1. هویج:

هویج اکثر با تندرستی چشم وابسته است اما اگر دقیق تر به این موضوع نگاه نمایید متوجه خواهید شد که هویج دارای مزایای خیلیی برای تندرستی است. یک عهده هویج خرد شده خام شامل ۵۲ کالری و تقریبا ۱۲ گرم کربوهیدرات است.تنها نصف عهده از کربوهیدرات‌ها از شکر طبیعی تشکیل شده‌اند. قندی که در هویج یافت می‌شود همواره لبریز از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است.

  1. عسل:

عسل دارای خصوصیات معالجه ای شگفت انگیزی است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که استفاده هر روزه یک قاشق خوراکی خوری سرپر از عسل قادراست حافظه را در خانم ها یائسه خوب شدن بقسمتد.

همینطور بخوانید: خصوصیات عسل چیست؟
  1. کلم:

کلم بنفش شامل پلی فنول است. پلی فنول یک آنتی اکسیدان قوی است که التهاب جسم را کم شدن می‌دهد. کلم ترش نیز یک خوراکی ی تخمیری است و پروبیوتیک بالایی دارد. به همین خاطر قادراست تندرستی روده را زیاد شدن دهد.

  1. سیب:

یک مطالعه ایتالیایی نشان می‌دهد که استفاده یک یا چند عدد سیب تازه در روز قادراست ریسک دچار به سرطان را کم شدن دهد. افزون بر این، ریسک کم شدن یافته سرطان‌های زیر نیز مشاهده شده است:

حفره دهان و حلق (۱۸٪) ، مری (۲۲٪) ، روده بزرگ (۳۰٪) ، حنجره (۴۱٪) ، پستان (۲۴٪) ، تخمدان (۲۴٪) و پروستات (۷٪).

  1. شیرین بیان:

ریشه شیرین بیان به عنوان یک شیرین کننده مورد مصرف قرار می‌گرفت اما اثرات معالجه ای آن به دلیل وجود اﺳﻴﺪ ﮔﻠﻴﺴﺮﻳﺰﻳﻚ است. این اسید دارای تاثیرمراقبت کنندگی قوی از کبد می‌باشد. شیرین بیان فایده ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد سرطانی است.

  1. جوی دوسر:

غلات کامل همانند جوی دوسر قادراست LDL یا کلسترول بد خون را پایین بیاورد. این فایده به دلیل وجود فیبر و آنتی اکسیدان‌ها در جوی دوسر است. این ماده همینطور قادراست با التهابات جسم جنگیدن کند.

  1. بلوبری:

بلوبری به دلیل اینکه لبریز از آنتی اکسیدان ، ویتامین و فیبر است همیشه مورد توجه کارشناسان قرار می‌گیرد. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که این ماده به کم شدن طبیعی فشار خون یاری می‌کنند.

  1. کدوی خاردار:

کدوی خاردار یا گگ یکی از موادی است که مزایای بیشتری برای تندرستی دارد. این میوه فایده ضد سرطانی دارد زیرا دارای کاروتنوئیدها و مواد فنلی است. در حالیکه کدوی خاردار خیلی سخت نمایان می‌شود اما می‌توان آن را به صورت آنلاین سفارش داد.(شاید در ایران امکانش هنوز فراهم نباشه!)

  1. ریحان:

مطالعات انجام شده بر روی حیوانات نشان می‌دهد که ریحان برای کم شدن استرس خیلی سودمند است. این گیاه با زیاد شدن آدرنالین و نورآدرنالین و کم شدن میزان سروتونین سبب کم شدن استرس می‌شود. همینطور مطالعات اولیه نشان داده است که ریحان امکان پذیر است به مردمی که دارای دیابت گونه ۲ هستند یاری کند.

  1. سیر:

یک متا آنالیز انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که استفاده سیر قادراست ریسک دچار به سرطان معده را کم شدن دهد.

همینطور بخوانید: سیر و جلوگیری از سرطان
  1. آووهدیه:

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که آووهدیه برای جنگیدن با سرطان خیلی سودمند است. اووکاتین B موجود در آووهدیه که یک مشتق لیپیدی است، قادراست در کشتن سلول‌های سرطانی سودمند باشد.

  1. قهوه:

خبر مناسب برای مردمی که عاشق قهوه هستند این است که مطالعات انجام شده نشان می‌دهد استفاده قهوه از جسم در برابر سرطان کبد مواظبت می‌کند.

  1. کلم بروکلی:

کلم بروکلی اکثر به عنوان یکی از سالم ترین مواد خوراکی شناخته شده است. این گیاه مزایای خیلی بیشتری برای تندرستی دارد. تنها یک عهده از آن شامل ۱۰ گرم فیبر؛ ۱۱۶ درصد ویت
نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد