غبغب چیست؟ علت و راه های از بین بردن غبغب | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

غبغب چیست؟ علت و راه های از بین بردن غبغب | پزشکی


دیدن غبغب در آینده امکان پذیر است علامت و نشانه زیاد شدن وزن یا چاقی باشد اما این موضوع همیشه هم به دلیل زیاد شدن وزن رخ نمی دهد.

تمرینات ورزشی خیلیی وجود دارد که چربی زیر چانه و گردن را هدف قرار می دهد. همینطور معالجه های دیگری نیز وجود دارد که می توان برای پشتیبانی و پشتیبانی از این فعالیت ها مورد مصرف قرار داد.


دلیل بروز غبغب چیست؟

عاملهای متعددی در جسم وجود دارد که با هم ترکیب می شوند و سبب ایجاد غبغب می گرند. درک این عاملها قادراست به درک شیوه های رهایی از غبغب یاری کند.

سن:

با زیاد شدن سن، پوست امکان پذیر است کشسانی خود را از دست بدهد. همین امر قادراست به ایجاد پوست اضافی و شل شده بیانجامد که در نهایت غبغب را ایجاد می کند.

رژیم خوراکی و وزن:

با اینکه زیاد شدن وزن همیشه سبب ایجاد غبغب نمی شود اما قادراست در آن اثر داشته باشد. رژیم خوراکی با کالری های بیشتر، خوراکی های فرآوری شده و چربی های ناسالم امکان پذیر است زیاد شدن وزن را تحت اثر قرار دهند و سبب ایجاد غبغب شوند.

ژنتیک:

ژن نیز اثر باارزشی در پیشرفت این تقویت دارد. هر شخصی که در خانواده خود کشسانی اندک پوست یا غبغب را داشته باشد احتمال دچار به آن زیادتر خواهد بود.

موقعیت بدنی:

موقعیت بدنی ضعیف قادراست عضلات گردن و چانه را ضعیف تر سازد. این تقویت در طول وقت سبب ایجاد غبغب می شود زیرا پوست اطراف، کشسانی خود را از دست می دهند.


حرکات و تمرینات از بین بردن غبغب

تمرینات ساده بیشتری برای غبغب وجود دارد. با اینکه پژوهش های علمی اندکی بر روی تاثیرات این تمرینات انجام شده است اما آن ها می توانند عضلات گردن و صورت را هدف قرار دهند. کار کردن بر روی این عضلات قادراست به سوزاندن چربی در این نواحی یاری کند.

  1. گرم کردن:

هنظیر دیگر ورزش های دیگر، بایست قبل از هرکاری عضلات خود را گرم نمایید تا از بروز اسیب پیشگیری نمایید. برای گرم کردن گردن، به آرامی سر خود را به سمت جلو و پایین حرکت دهید و سپس آن را به سمت بالا ببرید. اینکار را در حرکت دایره ای انجام دهید.

بعد از چند حرکت، جهت را برعکس نمایید. همین حرکت دایره ای برای کشش فک مورد مصرف قرار می گیرد. به آرامی فک را به سمت چپ گسترش دهید، سپس به سمت جلو ، راست و پشت ببرید. حالا عضلات گرم شده اند و مهیا ورزش هستند.

  1. تمرین سوت در سقف:

این تمرین ورزشی برای تثبیت عضلات و استآسان دادن گردن خیلی عالی است. با پشت صاف بنشینید و شانه های خود را شل نمایید. سر را به سمت سقف ببرید. از این موقعیت، لب های خود را هنظیر سوت زدن ببندید.

لب بایست شل باشد اما به اندازه به اندازه نیز استوار گرفته شود. به مدت ۱۰ الی ۲۰ ثانیه در این وضعیت بمانید. این تمرین را چند بار تکرار نمایید

  1. بوسه به آسمان:

این تمرین خیلی شبیه تمرین قبلی است. البته فرق هایی نیز با هم دارند. صاف بایستید و شانه ها و بازوهای خود را شل نمایید. سر را به عقب برگردانید و به سقف نگاه نمایید. لب ها را غنچه نمایید وتلاش نمایید اسمان را ببوسید.

وقتی که اینکار به درستی انجام می شود عضلات موجود در گردن و چانه بایست احساس انعطاف پذیری و در عین حال آرامش داشته باشند. این تمرین را برای هر ست ۱۰ الی ۱۵ بار تکرار نمایید.

  1. فشار بر توپ:

حفظ کردن ابزار ورزشی در دست، شیوه عالی برای یاری به مردم برای انجام تمرینات ورزشی است. برای تمرینات گردن، این شیوه قادراست به حفظ کردن توپ در نزدیکی میز، رختخواب یا موقعیت شخص یاری کند.

اندازه توچ قادراست از ۵ الی ۱۰ اینچ متغیر باشد. فشار بر توپ در موقعیت های نشسته و با پشت صاف و شل شده به مناسبی انجام می شود. توپ را زیر چانه خود قرار دهید. از چانه برای فشار آوردن به توپ مصرف نمایید. این حرکت را ۱۰ الی ۳۰ بار تکرار نمایید.

  1. کشش

یکی دیگر از شیوه های اثربخش موجود برای هدف قرار دادن عضلات در چانه و گردن انجام کشش است. می توانید به وضعیت ایستاده یا نشسته اینکار را انجام دهید.

لب های خود را تا جایی که می توانید به سمت پایین آویزان نمایید تا وضعیت اندوهگین ایجاد شود.به مدت سه ثانیه در همین وضعیت بمانید. حالا از عضلات گردن برای کج کردن چانه به سمت قفسه سینه مصرف نمایید. این موقعیت را برای سه ثانیه حفظ نمایید. عضلات را شل نمایید و مجدد آغاز نمایید.

  1. جویدن آدامس

جویدن آدامس به دید کار باارزشی نمی رسد اما قادراست برای مردمی که غبغب دارند و به دنبال رهایی از آن هستند سودمند باشد.

یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد مردمی که بعد از نوبت خوراکی آدامس می جوند از چیزی که خورده اند خوشنودی زیادتری خواهند داشت. همین امر سبب می شود به دنبال میل کردن تنقلات نروند.

آدامس جویدن به کم شدن وزن یاری می کند و همین امر احتمال بروز غبغب را کمتر می کند. جویدن آدامس جلوی اینده یکی از تمرینات مناسب برای عضلات صورت به ویژه فک است. آدامس جویدن متداولی امکان پذیر است به از دست رفتن چربی در چانه یاری بی‌شماری بکند.

  1. خمیازه شیر

مطلب اصلی این تمرین ورزشی این است که دهان خود را باز می نمایید و در عین حال زبان را تا جایی که می توانید به سمت بیرون بیاورید. اینکار قادراست یک تمرین عالی برای تثبیت عضلات چانه، گردن و صورت باشد.

در یک موقعیت آرام بنشینید یا بایستید. دهان خود را تا جایی که می توانید باز نمایید و زبان را به سمت پایین آویزان نمایید. اگر این تمرین به درستی انجام شود قادراست عضلات گردن، چانه و فک را تثبیت نماید.


دیگر معالجه های موجود برای غبغب

افزون بر تمرینات ورزشی که در بالا به آن ها ذکر کردیم، مردم اکثر برای غبغب خود معالجه های اضافی را در دید می گیرند.

ماسک صورت:

ماسک های بیشتری برای صورت موجود است که قادراست به سفت شدن پوست و کم شدن غبغب یاری کند. ماسک گلیسیرین و قهوه یا چای سبز قادراست به پشتیبانی از تلاش های ورزشی شما یاری بی‌شماری بکند. ماسک هر روزه با تخم مرغ، عسل و آب لیمو به کم شدن چربی در چانه یاری می کند.

رژیم خوراکی:

رژیم خوراکی سالم امکان پذیر است ظاهر غبغب را کم شدن دهد. کم شدن تعداد کالری های استفادهی در روز نیز قادراست به این مردم یاری بی‌شماری بکند. آشامیدن آب و مایعات خیلی، چربی را از جسم می زداید. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد مردمی که قبل از نوبت خوراکی آب می نوشند زیادتر از دیگر مردم، وزن کم می کنند. آب و خوراکی های پربار از آب همانند هندوانه و خیار قادراست به دفع سموم جسم یاری کند.

جراحی:

بعضی از مردم تلاش می کنند برای برطرف کردن غبغب جراحی را انتخاب نمایند. سه فرآیند اصلی برای معالجه غبغب وجود دارد:

  • مزوتراپی: مزوتراپی در برگیرنده تزریق موادی در چانه است که چربی را حل می کند. این فرایند تا شش ماه دوام دارد و احتیاجمند بیش از ۱۰۰ تزریق در بعضی از مردم است. اگر این شیوه به درستی انجام نشود قادراست به اعصاب اسیب وارد کند.
  • چربی تراشی: این شیوه غبغب را با حذف چربی از طریق ساکشن یا لیزر معالجه می کند. چربی تراشی کشسانی زیادتری در پوست ایجاد نمی کند و تنها چربی را بر می دارد
  • Kybella: این یک داروی تایید شده است. یک واحد معالجه در برگیرنده بیش از ۵۰ تزریق با این داروست. یک شخص امکان پذیر است به بیش از شش معالجه واحد احتیاج داشته باشد.

این گزینه ها پیامد جانبی همانند تورم، کبود شدگی یا درد را نیز به همراه دارند. اگر روش زندگی تغییر نمایان نکند امحل بازگشت غبغب وجود خواهد داشت.