لکه رنگ مو روی پوست و راههای پیشگیری از آن | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

لکه رنگ مو روی پوست و راههای پیشگیری از آن | پزشکی


حتما شما نیز رنگ کردن موهای خود را دوست دارید اما از ریختن رنگ مو بر روی پوست و باقی ماندن تاثیر آن می‌ترسید. رنگ کردن مو یکی از مواردی است که قادراست اثر خیلی مناسبی بر استایل شخص داشته باشد اما وقتی که بر روی پوست می‌ریزد به طور کلی ایده زیبایی شما را خراب خواهد کرد. حالا سوال اینجاست که آیا شیوه ساده‌ای برای پیشگیری از ریختن رنگ مو بر روی پوست و ایجاد لکه وجود دارد؟ در این مقاله به همین موضوع می‌پردازیم.

رنگ کردن مو در منزل:

رنگ کردن مو در منزل کار آسانی است اما زیادتر مردم به زمان رنگ کردن موهای خود بخشی از رنگ را روی پوست می‌ریزند. اگر اقدامات احتیاطی خوب صورت نگیرد، امکان پذیر است در انتهای کار با لکه‌های رنگی بر روی پوست خود مواجه شوید.

چگونه از بروز این اتفاق پیشگیری کنیم؟

اگرچه لکه‌های حاصل از رنگ‌های مو همیشگی نیستند اما هنوز هم می‌توانند به مدت چند روز روی پوست باقی بنظیر. درنتیجه، مناسبتر است قبل از آغاز کار به فکر پیشگیری از این موضوع باشید.

  1. وقتی را برای رنگ گردن انتخاب نمایید که در آن روز موهای خود را نشسته‌اید:

زیادتر مردم دوست دارند موهای خود را قبل از شستشو ، رنگ کنند.تلاش نمایید وقتی را برای رنگ کردن موهای خود انتخاب نمایید که هنوز موها را نشسته‌اید. مصرف روغن های طبیعی بر روی پوست سر قادراست هنظیر یک ماده ضد لکه عمل کند. یکالی دو روز قبل از رفتن به حمام، موهای خود را رنگ نمایید.

  1. مصرف وازلین:

وازلین یکی از محصولاتی است که مزایای متعددی دارد. این محصول توسط آرایشگاه‌ها مورد مصرف قرار می‌گیرد. حفاظت از پیشانی با وازلین یک شیوه عالی برای پیشگیری از باقی ماندن لکه‌های حاصل از رنگ بر روی پوست است. این ماده خصوصیات مرطوب کنندگی دارد که قادراست فرمول رنگ‌های مو را بشکند و از بروز لکه پیشگیری کند. همینطور می‌توانید از کرم‌های مرطوب کننده سنگین یا حتی لوسیون ضخیم استفاد نمایید. این نوع مواد هنظیر یک دیوار دفاعی در برابر ریختن رنگ مو بر روی پوست عمل می‌کنند. میزان خوبی از محصولات را در خارج از خط رویش موهای خود، پیشانی و بخش‌های بیرونی گوش اعمال نمایید. مواظب باشید وازلین یا کرم به موهایتان نخورد.

  1. مصرف پنبه:

شما می‌توانید به سادگی و با مصرف پنبه از اینکار پیشگیری نمایید.لایه ضخیمی از پنبه را بردارید و در وازلین فرو ببرید.سپس آن را در اطراف خط رویش مو و گوش قرار دهید. پنبه رنگ‌ مو را به خود جذب می‌کند و سبب می‌شود پوست نرم و تمیزی داشته باشید.

  1. روغن زیتون:

اگر دوست دارید از مواد طبیعی مصرف نمایید، روغن زیتون انتخاب مناسبی خواهد بود. این روغن مرطوب کننده قوی در خود دارد و پوست شما را در برابر لکه‌های حاصل از رنگ مومراقبت می‌کند. برای مصرف روغن زیتون کافیست یک اسفنج بردارید و آن را به روغن زیتون آغشته نمایید. این اسفنج را در خط رویش مو و گوش‌های خود اعمال نمایید.

  1. روغن بچه:

روغن بچه خیلی ملایم است اما اثر خیلی مناسبی در جلوگیری از ایجاد لکه‌های حاصل از رنگ مو بر روی پوست دارد. مردمی که دارای پوست حساس هستند می‌توانند به مناسبی از این روغن مصرف کنند.

رنگ کردن مو تنها مخفی کردن موهای سفید یا خاکستری نیست بلکه برای زیبایی نیز به کار می‌رود. وقتی که پوست شما با رنگ مو لکه دار می‌شود زیبایی تان نیز از دست خواهد رفت. درنتیجه اگر به دنبال رنگ موی مناسب هستید ، می‌توانید از ترفندهای بیان شده در این مقاله مصرف نمایید.