شادابی و زیبایی پوست در ماه رمضان - چگونه پوستی زیبا در رمضان داشته باشیم؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

شادابی و زیبایی پوست در ماه رمضان - چگونه پوستی زیبا در رمضان داشته باشیم؟ | پزشکی


مواظبت از پوست برای اعتماد از اینکه شاداب و درخشنده است، قادراست سبب ایجاد بی قراری در ماه مبارک رمضان شود. گرمای تابستان و روزه داری سبب می‌شود زیادتر مردم فکر کنند پوستشان به دلیل فقدان ویتامین و مواد معدنی باارزش، تیره به دید می‌رسد.

اما جای بی قراری نیست زیرا با استفاده مواد غذایی الزامی در نوبت افطار و سحری، می‌توانید از درخشندگی و زیبایی پوست خود لذت ببرید. ترفند ساده این است که مطمئن شوید رژیم خوراکی شما شامل طیف وسیعی از مواد خوراکی سالم است.

اگر استفاده مواد خوراکی به چند ماده ویژه ممحدوده شود، پوسستان خشک و تیره خواهد شد زیرا مواد غذایی ویژهی برایپرورش و بازسازیپوست احتیاج هست. درنتیجه اگر به دنبال مواظبت از پوست خود در طول ماه مبارک رمضان هستید، مواد خوراکی سالم انتخاب نمایید.

همینطور بخوانید: لاغری در ماه رمضان
مواد غذایی الزامی برای پوست در ماه رمضان:

ویتامین A

یکی از باارزش‌ترین ویتامین‌ها برای تندرستی پوست همین ویتامین است که از خشکی پوست پیشگیری می‌کند و بافتی نرم به آن می‌قسمتد. هویج منشا پربار از ویتامین A است. این ویتامین همینطور در موادی همانند زردآلو، اسفناج و سبزیجاتی با برگ سبز دیده می‌شود. درنتیجه در طول ماه رمضان مناسبتر است هویج تازه یا آب آن را به منوی خوراکی خود اضافه نمایید.


ویتامین B

فقدان این ویتامین قادراست به کاهش آب پوست منجر شود. همین امر نیز سبب ایجاد چین و چروک در پوست خواهد شد. منابع باارزش ویتامین B شامل گوشت قرمز،عدس و غلات سبوس دار است. درنتیجهتلاش نمایید گوشت قرمز، مرغ گریل شده و ماهی را به نوبت خوراکی اصلی خود در ماه رمضان اضافه نمایید.

شما می‌توانید با جانشین کردن نان سفید با نان سبوس دار از مزایای آن به مناسبی بهره مند شوید. اضافه کردن سوپ عدس و لوبیا را فراموش ننمایید.


ویتامین E

یک ویتامین الزامی دیگر، ویتامین E است که بهمراقبت ظاهر پوست و کم شدن چین و چروک آن یاری می‌کند. این ویتامین همینطور تولید مجدد سلول‌ها را خوب شدن می‌قسمتد. ویتامین E در آجیل‌ها و روغن سبزیجات نمایان می‌شود.


ویتامین C

این ویتامین اثر خیلی باارزشی در کنترل ومراقبت یکپارچگی و درخشندگی پوست بازی می‌کند. ویتامین C در آب میوه‌هایی همانند پرتقال، توت فرنگی و هندوانه یافت می‌شود.


آنتی اکسیدان‌ها:

افزون بر موارد ذکر شده، سلنیوم و روی نیز آنتی اکسیدان‌هایی هستند که اثر باارزشی در حفاظت از سلول‌های پوستی و دارا بودن پوستی سالم بازی می‌کنند. سلنیوم و روی در گوشت و خوراکی های دریایی یافت می‌شود. درنتیجه نوبت افطار را با خوراکی های دریایی و گوشت پربار نمایید.


اسیدهای چرب امگا۳

این اسیدهای چرب اثر باارزشی در حفاظت از پوست و شادابی آن بازی می‌کنند. از آنجایی که جسم قادر به تولید این گونه اسیدها نیست بایست از طریق مواد خوراکی تامین شود.ماهی منشا اصلی اسیدهای چرب امگا ۳ است. پستلاش نمایید هفته‌ای دوبار ماهی میل کنید.

آب: آشامیدن آب به اندازه افزون بر برطرف کردن تشنگی برای دارا بودن پوستی شاداب خیلی الزامی است. در طول ماه مبارک رمضان، توجه به این مطلب باارزش است. آب همینطور بهمراقبت قابلیت ارتجاعی پوست یاری می‌کند. بین افطار و سحری، ۸ لیوان آب بنوشید و از مزایای آن به مناسبی بهره مند شوید.


مناسبتر است به دلیل داشته باشید:

استفاده میوه‌ها و سبزیجات تازه را فراموش ننمایید. گونه های متفاوتی از این مواد را به سبد خوراکی خود اضافه نمایید زیرا لبریز از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد احتیاج برای پوست هستند و می‌توانند تندرستی و شادابی پوست را به مناسبی حفظ کنند.

ماه مبارک رمضان مناسبترین وقت برای شماست تا نوبت خوراکی عالی و لبریز از مواد غذایی فراهم نمایید و از مزایای آن برای پوست خود بهره مند شوید.