10 اشتباه بزرگ در شستن صورت | صورت را با چی بشوریم؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

10 اشتباه بزرگ در شستن صورت | صورت را با چی بشوریم؟ | پزشکی


شستن صورتتان به دید ساده‌ترین قسمت از کارهای هر روزه‌تان برای زیبا بودن است، درست است؟ ولی یک سری عادات شستشوی صورت قادراست خیلیی مسائل نظیر: خشکی، چرب بودن، حساسیت و … برای پوست ایجاد کند.

متن زیر را بخوانید تا با این ده اشتباه بزرگ و شیوه رفع کردن آنان که قادراست خیلی از مسائل پوستی را خوب شدن قسمتد آشنا شوید.


انتخاب محصول ناخوب

پاک کننده خوب آن است که کاملا چرک و آرایش را از صورت شما پاک کند اما چربی طبیعی پوستتان و سلول‌های سالم آن را از بین نبرد.

شوینده‌ای نمایان نمایید که این کار را انجام دهد و نه خیلی ضعیف باشد (که ناچار باشید دو بار صورتتان را با آن بشویید یا خیلی آن را روی پوستتان بکشید) و نه خیلی قوی (که پوستتان را قرمز و حساس و خشک کند).


شستن بیش از اندازه

شستن صورتتان یک تا دو بار در روز کار مناسبی است اما زیادتر از آن قادراست پوستتان را اذیت کند و سبب تولید بیش از اندازه چربی گردد.

اگر روزی آرایش نکردید، بیشتر ضد آفتاب نزدید و یا عرق نکردید، شب از پاک کننده صورت مصرف ننمایید و فقط صورتتان را با آب ولرم بشویید. اگر هر از گاهی به پوستتان اجازه دهید از این سیکل محصولات خلاصی نمایان کند، مناسب است.


مصرف آب با دمای ناخوب

باورعمومی: آب گرم منافذ پوست را باز و آب سرد آن‌ها را می‌بندد. حقیقت این است که منافذ ماهیچه‌ای ندارند که آنان را باز کند یا ببندد.

با اینکه امکان پذیر است آب گرمی که به پوستتان می‌خورد حس مناسبی به شما دهد اما قادراست چربی‌های طبیعی ومراقبت کننده پوست را گرفتار مسئله کرده و سبب خشکی بیش از اندازه یا تولید بیش از اندازه سبوم شود. آب ولرم مناسبترین چیز برای پاک کردن خوب و اثربخش پوست است.


لایه برداری بیش از اندازه

لایه برداری یک راه خوب برای جداسازی سلول‌های مرده پوست است اما اعتدال هم در این کار باارزش است.

از لایه بردارهای دانه دار مصرف نمایید (اسکراب‌های شکری یا آنانیی که اسیدهای میوه دارند انتخاب‌های ملایم تری هستند) و حدبیشتر هفته‌ای دو یا سه بار آنان را به کار ببرید. به جای پارچه برای کشیدن روی پوست از انگشتانتان مصرف نمایید تا مانع کشیده شدن یا آزار پوستتان شوید.


آب نکشیدن مناسب پوست

اگر در آب کشی صورتتان خساست نمایید، باقیمانده‌هایی که از شوینده روی پوستتان می‌ماند امکان پذیر است منافذ پوست را مسدود و پوست را خشک کند. کاملا صورتتان را آب کشی نمایید حتی اگر صبح است و دیرتان شده یا شب است و به شدت خسته‌اید.

بینی و اطراف صورتتان نظیر خط رویش مو و خط فک شما از متداولترین مناطقی هستند که فراموش می‌شوند، پس اندکی به آنان توجه نمایید!


مصرف محصولات ضرر زننده

یک لطفی در حق پوستتان بنمایید و از چیزهایی که به آن ضرر می‌زنند نظیر عطرها، رنگ‌ها، و مواد نگهدارنده (نظیر پارابن‌ها) مصرف ننمایید.

سدیم لوریل سولفات یکی دیگر از چیزهایی است که بایست از آن دوری نمایید. این ماده به عنوان از بین برنده پوست‌های اضافی مصرف می‌شود ولی خودش قادراست سبب حساسیت و بازتاب آلرژیک شود.

همیشه مواد تشکیل دهنده روی محصولات زیبایی و بهداشتی را بخوانید.


حوله را روی پوست کشیدن

حوله را روی پوستتان نکشید، فقط با آن ضربه‌های آرام بزنید. کشیدن حوله روی پوست قادراست خیلی خوشایند باشد ولی پوستتان را می‌کشد و اذیت می‌کند و این اتفاق قادراست برای مقدار الاستین شما پرمخاطره باشد. هر حوله‌ای که دم دستتان است، مثلا یک حوله مصرف شده را برندارید.

باکتری را انتشار ندهید؛ به ویژه روی یک پوست عالی و تمیز. زمانی می‌خواهید صورت شسته شده خود را خشک نمایید، یک حوله نرم و تمیز بردارید.


صبر برای مرطوب کردن

برای زیاد شدن مقدار جذب رطوبت، بلافاصله پس از تمیز کردن پوست زمانی هنوز نم دارد، از مرطوب کننده مصرف نمایید. برای مصرف سرم‌ها و دیگر محصولاتمراقبت از پوست و مو هم همین شیوه را انتخاب نمایید.

اگر صبر نمایید تا پوستتان کاملا خشک شود، ورود عناصر فعال مرطوب کننده به پوست سخت‌تر می‌شود و منجر به چرب یا چسبناک شدن پوست خواهد شد.


خرج کردن بیشتر

خیلی عاقلانه نیست که بخواهید فقط برای یک شوینده صورت میزان بیشتری پول خرج نمایید. یک پاک‌کننده ساده با مواد سازنده طبیعی به اندازه است و بقیه پولتان را برای خرید محصولاتی که روی پوستتان می‌نظیر و خاصیت ها زیاد مدت دارند، مثل سرم‌ها و مرطوب کننده‌ها خرج نمایید.


ترس از چربی‌ها

چربی‌ها برای مدتی زیاد دشمن درجه یکی بودند که منافذ پوست را می‌بستند اما اکنون این طرز فکر کردن در حال تغییر است. کارشناسان می‌گویند که مردم با گونه های متفاوت پوست می‌توانند از پاکسازی پوست با چربی بهره ببرند، حتی پوست‌های چرب یا ضرر دیده! به هر حال چربی، چربی را در خود حل می‌کند.

چربی‌هایی هستند که منافذ پوست را از آلودگی و باکتری پاکیزه می‌کنند و به مناسب شدن یا تعادل پوست یاری می‌نمایند. به دنبال محصولات تمیزکننده چربی باشید که از چربی‌های گیاهی و طبیعی تولید شده‌اند و یا حتی می‌توانید از یک روغن بادام باکیفیت، روغن هسته زردآلو، روغن دانه انگور یا روغن گل آفتابگردان که در سوپرمارکت موجود است مصرف نمایید (روغن نارگیل و زیتون برای بعضی مردم کارساز است ولی گزارش شده که برای برخی مردم مسئله ایجاد می کند).

خیلی ساده روغن را روی پوست خود ماساژ دهید و سپس با یک پارچه تمیز آغشته به آب گرم صورتتان را تمیز نمایید. فقط مطمئن شوید که کامل صورت خود را تمیز کرده‌اید تا چربی اضافی روی پوستتان نماند و منافذ تمیز بنظیر.

۱۱ دیدگاه

  1. ❖ هدا در آذر ۱۷, ۱۳۹۳در۸:۲۲ ب٫ظ

    واقعا مقاله سودمندی بود و البته کامل
    جواب ›

  2. ❖ مهری برهون در آذر ۱۸, ۱۳۹۵در۱۰:۰۶ ب٫ظ

    سلام دوستان من بعلت جراحی پام نتونستم و نمیتونم بیش از هفته ای یکبار حموم کنم و یا صورتمو بشورم، آیا این عدم شستشو به پوستم ضرر میرسونه؟

    جواب ›
    • ❖ tayebe در خرداد ۸, ۱۳۹۶در۱۲:۱۰ ب٫ظ

      اره پوستت چرب میشه جوش میزنه

      جواب ›
  3. ❖ nasrin در خرداد ۲۰, ۱۳۹۶در۳:۱۵ ب٫ظ

    وای من نمیتونم دستو صورتمو نشورم حس بدی بم دست میده..حداقل ۴بار در روز صورتمو میشورم

    جواب ›
    • ❖ زهرا در مهر ۱۶, ۱۳۹۷در۱:۲۶ ق٫ظ

      منم

      جواب ›
  4. ❖ سانی در بهمن ۱, ۱۳۹۶در۶:۲۰ ب٫ظ

    من خیلی جوش میزنم ۱۷ سالمه ولی نوع هام همش جوشه پزشک رفتم دارو گیاهی رفتم تمام کار کردم ولی مناسب نشد چیکار کنم

    جواب ›
  5. ❖ مرندی در بهمن ۲۰, ۱۳۹۶در۱۲:۴۴ ب٫ظ

    میشه برای پوستی که در قسمت های بینی و پیشانی و چانه فقط چرب هست بقیش خشکه، محصول مناسب و ترجیحا ایرانی معرفی کنین؟

    جواب ›
    • ❖ دکتر تندرستی در خرداد ۳۰, ۱۳۹۷در۱۱:۴۹ ق٫ظ

      برای شست و شوی هم از محصول همکارم پزشک خوشرج که از نمک دریایی است

      جواب ›
  6. ❖ دکتر تندرستی در خرداد ۳۰, ۱۳۹۷در۱۱:۴۵ ق٫ظ

    کرم( شون) عالیه و ترجیحا آبرسان های خارجی
    نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد