میوه انار چه خواصی دارد؟ خاصیت های انار برای سلامتی بدن | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

میوه انار چه خواصی دارد؟ خاصیت های انار برای سلامتی بدن | پزشکی


میوه انار و آب آن مواد غذایی بیشتری برای جسم فراهم می‌کند و مزایای بیشتری برای تندرستی دارد.

بعضی از مردم همواره به دلیل پوستی که در انار وجود دارد بیشتر مایل به میل کردن آن نیستند زیرا پوست کندن و دانه کردن آن را کاری سخت می‌دانند. غشای سفید رنگی که این میوه‌های خوشمزه را احاطه کرده است مزه تلخ وگزنده ای دارد.

هنظیر توت فرنگی، انار نیز لبریز از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. خصوصیات ضد التهابی و فیبر موجود در آن نیز سبب شده است انار یک میوه شگفت انگیز باشد. افزون بر این، مطالعات و تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که میل کردن میوه انار یا آب آن قادراست جسم را در برابر مریضی‌هایی همانند سرطان و آلزایمرمراقبت کند.

کارشناسان بر این باورند که انار یکی از میوه‌های بومی ایران است و همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم به دلیل مهیا سازی سخت آن زیادتر مردم از استفاده آن چشم پوشی می‌کنند. گامت انار به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد بر می‌گردد.

این میوه مزایای بیشتری برای تندرستی جسم انسان دارد که در دنباله به بعضی از آن‌ها ذکر خواهیم کرد.


انار، پربار از پتاسیم

آنتی اکسیدان‌هایی که در انار وجود دارد قادراست از عفونت‌های وابسته با کلیه و نیز تقویت سخت و سخت مریضی‌های قلبی-عروقیمراقبت کند.

مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۰ نشان داد که پتاسیم موجود در آب انار قادراست خیلیی از عفونت‌های کلیوی را کمتر کند. همینطور استفاده این میوه نرخ مرگ و میر بر تاثیر این مریضی‌ها را تا محدوده بیشتری کم شدن می‌دهد.

همینطور بخوانید: خصوصیات آب انار

انار گرسنگی شما را رفع می‌کند

همانطور که قبلا نیز گفتیم، انار شامل ویتامین C است. استفاده انار قادراست ۴۰ درصد از احتیاج هر روزه جسم انسان به ویتامین C را رفع کند. این در حافهرست که استفاده آن فشار خون را پایین تر می اورد.

این میوه به دلیل محتوای فیبر غنی، قادر است گرسنگی شما را رفع کند. اگر دوست ندارید تنها از دانه‌های انار مصرف نمایید می‌توانید آن را بر روی جوی دوسر، کینوا یا ماست بریزید و به همراه آن میل نمایید. انار یک میوه عالی برای تکمیل خوراکی هایی همانند مرغ و بوقلمون است.


محافظت از جسم در برابر تشکیل پلاک

مردمی که به دنبال آشامیدن آب انار هستند، خبر مناسبی برایشان داریم. میل کردن آب انار قادراست در برابر تشکیل پلاک های دندانی پیشگیری کند.

تحقیقات منتشر شده در Ancient Science of Life نشان داده است که میل کردن آب انار قادراست تشکیل پلاک را تا ۳۲ درصد کم شدن دهد. آنتی اکسیدان‌ موجود در انار که پلی فنول نام دارد فعالیت آنتی باکتریایی دارد.


خصوصیات ضدسرطانی انار

مطالعات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که مواد یافت شده در آب انار امکان پذیر است حرکت سلول‌های سرطان پروستات را متوقف کند.

افزون بر این، مواد موجود در انار قادراست سیگنال‌های شیمیایی که این گونه سرطان را ترویج می‌کند را تضعیف سازد. پژوهشگران گرفتنه‌اند که آب انار قادراست سلول‌های سرطان سینه را خراب کند و ازپرورش آن پیشگیری نماید.


میزان PSA پایدار با استفاده انار

بیماران مبتلا به سرطان پروستات امکان پذیر است به زمان آشامیدن ۸ اونس از آب انار در هر روز، میزان پایینی از آنتی ژن ویژه پروستات(PSA) را تجربه کنند. این مطالعه توسط دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است.

موسسه ملی سرطان و موسسه ملی تندرستی گزارش کرده‌اند که PSA پروتئینی است که توسط سلول‌های غده پروستات تولید می‌شود.

اگرچه میزان عادی یا غیر عادی برای PSA وجود ندارد اما مطالعات نشان می‌دهد آقایانی که مبتلا به سرطان پروستات هستند میزان PSA چهار را دارند.

همینطور بخوانید: خصوصیات روغن دانه انار

فایده انار در کم شدن ریسک آلزایمر

پلی فنول ویژهی در انار وجود دارد که punicalagin نام دارد. کارشناسان بر این باورند که این ترکیب منشا اصلی فایده ضد التهابی انار است.

مطالعه انجام شده بر روی حیوانات نشان داده است موش‌هایی که با انار غذا کرده‌اند میزان پایینی از پلاک‌های آمیلوئید را تجربه می‌کنند.

پلاک آمیلوئید گونهی پلاک است که بین سلول‌های عصبی مغز جمع شدنمی‌یابد و نمایانه اصلی آلزایمر است. مصرف انار سبب خوب شدن عملکرد این مردم برای فعالیت‌های ذهنی ویژه می‌شود.


بعضی اطلاعات باارزش:

اگر شما جزو مردمی هستید که از میل کردن میوه چشم پوشی می‌نمایید و ترجیح می‌دهید آب آن را بنوشید، در مورد برند مورد دید هوشیار باشید. بعضی از آشامیدنی‌هایی که از انار به دست می آیند ترکیب خالصی ندارند.

تحقیقات نشان می‌دهد که آب خالص انار قادراست خصوصیات شگفت انگیزی داشته باشد. این مطالعات نشان داده است که آب انار زیادتر ازآب انگور، بلوبری و پرتغال آنتی اکسیدان دارد.