زیاده روی در خوردن کدام خوراکی مجاز است؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

زیاده روی در خوردن کدام خوراکی مجاز است؟ | پزشکی


در استفاده مواد خوراکی زیر اگر اندکی افراط نمایید مسئلهی پیش نمی آید ولی اگر به حد افراط برسد افزون بر زیاد شدن وزن قادراست سبب ضرر جدی به جسم شود.

شکی نست که زیاد شدن وزن قطعا بی قراری بزرگی است و استفاده بیش از اندازه خوراکی قادراست سایز کمر شما را زیاد شدن دهد. استفاده بیش از اندازه از یک گونه از خوراکی های ویژه قادراست تاثیر منفی بر تندرستی شما بگذارد. جسم ما برای گوناگونی و تگونه ساخته شده است، میل بیش از اندازه به یک گونه خوراکی یا حذف به طور کامل یک گروه از مواد خوراکی کاری خیلی اشتباه است.

اگر اشتهای بیشتری دارید و می خواهید همیشه در حال میل کردن باشید در این مقاله ما ۵ ماده خوراکی را به شما معرفی میکنیم که بدون بی قراری می توانید در میل کردن آنان افراط نمایید.

  1. ۱. آب

آشامیدن آب بیش از اندازهآن امحل پذیر است اما مطلب ای که وجود دارد این است که آب قادراست کشنده باشد زیرا میزان اضافی آن تعادل الکترولیت در جسم ما به هم می زند و آن را رقیق می کند. استفاده حد بالایی از آب از دید سن، جنس، میزان فعالیت و تندرستی برای مردم متفاوت مختلف است. کاهش آب جسم نیز پرمخاطره است، درنتیجه هماهنگی با جسم خود و احتیاجهای آن در طول روز خیلی باارزش است.

  1. آلوئه‌ورا

آشامیدنی های آلوئه‌ورا سبب کشش و تندرستی سریع می شود. برخی از مزایای آن شامل یاری به کم شدن وزن، مناسبتر شدن هضم و زیاد شدن ایمنی جسم است. آلوئه مکمل دوست داشتنی مورد مصرف برای یبوست است، اما قادراست سبب بعضی از بازتاب های جانبی در کوتاه مدت از قبیل گرفتگی عضلات و حتی دفع کلسیم شود. افراط و استفاده زیاد مدت آلوئه‌ورا پیشنهاد نمی شود؛ چون که با عدم تعادل الکترولیت ها، سوء جذب، فشار کلیه، و از دست دادن بیش از اندازه پروتئین در رابطه است.

همینطور بخوانید: خصوصیات آلوئه ورا
  1. شیر

در واقع تمام ی مواد لبنی را شامل می شود. در حالی که ترکیب هایی مثل شیر کم چربی و پنیر در برنامه خوراکی خود قادراست تندرستی استخوان را ترویج دهد و مواد معدنی الزامی نظیر کلسیم، پتاسیم و منیزیم را فراهم می کند، استفاده بیش از اندازه قادراست مسئله ساز شود. استفاده بیش از اندازه مواد لبنی در واقع قادراست سبب کم خونی شود زیرا کلسیم جذب آهن را کم می کند.

  1. مغزها

تخمه و آجیل لبریز از مواد غذایی متراکم است، اما آنان شامل میزان بیشتری از کالری نیز هستند. اگر وزن شما بیشتر است و به ویژه اگر شما در حال تلاش برای کم شدن وزن باشید، شما واقعا بایست به نحوه استفاده آجیل خود توجه نمایید. اگرچه آجیل منابع خیلی مناسبی از چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی است، استفاده بیش از اندازه آن امکان پذیر است به زیاد شدن وزن منجر شود.

یکی از مناسبترین های این گروه برای شما بادام است که می توانید بی قرار افراط در میل کردن آن نباشید.

  1. جو دوسر

به طور کلی فیبر برای تندرستی دستگاه گوارش سودمند است، سبب کند شدن هضم خوراکی ، یاری به دفع راحت، کم شدن کلسترول خون، و حفظ تعادل قند خون می شود. اما استفاده بیش از اندازه خوراکی های فیبر دار قادراست سبب نفخ، یبوست و مسائل دیگری می شود. به طور کلی پیشنهاد می شود هر روزه ۲۵-۳۵گرم فیبر در استفاده نماییدو همراه آن مایعات بنوشید.

مقاله مرتبط: خصوصیات جوی دوسر

توجه داشته باشید منظور ما از افراط ، استفاده مدام به صورت دیوانه وار نیست چون استفاده هر چیزی به صورت افراطی و مداوم زیان آور است.

زمان میل کردن غذا های بالا اگر قصد پرخوری داشتید می توانید با خیال آسان از میل کردن خود لذت ببرید اما این به معنی اجازه برای افراط دائمی نخواهد بود.