صبحانه مناسب برای افراد دیابتی - بیماران دیابتی چه بخورند؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

صبحانه مناسب برای افراد دیابتی - بیماران دیابتی چه بخورند؟ | پزشکی


رژیم خوراکی دیابت خیلی حساس و باارزش است و مردم دیابتی بایست کاملاً مواظبت آن چیزی که در طول روز میخورند باشند.

وقتی که شخصی به دیابت گونه ۲ مبتلا باشد، استفادهمناسب ی از پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های سالم خیلی باارزش است. بعضی از مردم شمارش کربوهیدرات‌های استفادهی را در کنترل این نوع مواد سودمند می‌دانند. سوال اینجاست که یک شاممناسب برای چنین مردمی بایست چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ صبحانه چه طور ؟ شما بایست نحوه انتخاب خوراکی ها از میان دستورات داده شده توسط دکتر را بشناسید و به مناسبی به آن عمل نمایید. در این مقالهتلاش داریم به انتخاب‌های مناسب و بد خوراکی برای مردم دیابتی بپردازیم.

انتخاب بد: صبحانه مزرعه داران

۲۰۶۰ کالری، ۲۷۶ گرم کربوهیدرات

همواره مردم دیابتی در میل کردن بعضی از خوراکی ها ممحدودهیت دارند. این گونه صبحانه نیز جزو مواردی است که به شتاب کالری و کربوهیدرات را بالا می‌برد. کارشناسان توصیه می‌کنند که مردم دیابتی تنها ۴۷ الی ۷۵ گرم از کربوهیدرات‌ها بسته به اهداف شخصی استفاده کنند. وزن بدن، فعالیت بدنی و داروها همگی اثربخش هستند. این خوراکی پر از کربوهیدرات است و می‌توان آن را برای ۴ الی ۵ نوبت خوراکی استفاده کرد.

انتخاب مناسبتر: صبحانه نوین آمریکایی

۲۹۴ کالری، ۴۰ گرم کربوهیدرات

این نوبت خوراکی قادراست پروتئین مورد احتیاج جسم را فراهم کند و در عین حال تنها ۴۰ گرم کربوهیدرات دارد. این میزان کربوهیدرات نیز از طریق جوی دو سر پربار از فیبر و بلوبری تامین می‌شود. فیبر قادراست هضم را کندتر کند و از بالا رفتن میزان قند خون پیشگیری می‌کند. مردم دیابتی بایست مواظب تمام کربوهیدرات‌ها باشند.تلاش نمایید کربوهیدرات‌ها را در نوبت‌های خوراکی متفاوت پخش نمایید.

انتخاب بد: چیپس، سالسا و بوریتو

۱۷۶۰ کالری، ۱۸۳ گرم کربوهیدرات

قبل از اینکه بخواهید بوریتو را گاز بزنید، بایست بدانید که چیپس و سالسای همراه آن قادراست کربوهیدرات بیشتری وارد جسم شما کند. سبد خوراکی شامل چیپس و سالسا شامل ۹۸ گرم کربوهیدرات و ۸۱۰ کالری است. اگر قصد دارید از وزن خود بکاهید و سدیم کمتری استفاده نمایید، بایست بدانید که بوریتو قادراست ۹۵۰ کالری وارد جسم شما بکند. با استفاده این خوراکی همینطور سدیم بیشتری گرفتن خواهید کرد.

انتخاب مناسبتر: گوشت و اینچیلادای لوبیا

۴۴۳ کالری،۴۸ گرم کربوهیدرات

گوشت بدون چربی و لوبیای سیاه این خوراکی ی مکزیکی را ایجاد می‌کند که یک خوراکی ی عالی برای مردم دیابتی محسوب می‌شود. فیبر موجود در لوبیا قادراست به کم شدن کلسترول و کنترل میزان قند خون یاری کند. به همراه گواکامولی کوچک از ۱۰ عدد چیپس ذرت لذت ببرید.

انتخاب بد:بشقاب گوشت دنده

ارزیابی: ۲۵۱۰ کالری، ۸۳ گرم کربوهیدرات

این خوراکی ی کلاسیک جنوبی، میزان بیشتری خوراکی در یک بشقاب جمع می‌کند. گوشت دنده پرچرب که شامل سس باربکیو شیرین هستند و با ماکارونی و پنیر استفاده می‌شود، این خوراکی را تشکیل می دهد. ذرت یک سبزی با کربوهیدرات بالاست که ۱۹ گرم کربوهیدرات دارد.این میزان خیلی بیشتر است.

انتخاب مناسبتر: گوشت پهلو

۳۶۰ کالری، ۴۲ گرم کربوهیدرات

گوشت پهلو یکی از خالص ترین و مناسبترین بخش‌های گوشت محسوب می‌شود. شما می‌توانید آن را با کلم بروکلی پخته شده و سیب زمینی له شده استفاده نمایید. پوره گل کلم به مناسبی جانشین سیب زمینی سفید می‌شود.

انتخاب بد: پاستای آلشخصو میگو

۲۲۹۰ کالری، ۱۹۶ گرم کربوهیدرات

یک پاستای آلشخصوی متداولی که با میگو پخته می‌شود دارای ۷۳ گرم چربی مسدود کننده شریان‌هاست. دیابت احتمال مریضی‌های قلبی را زیاد شدن می‌دهد درنتیجه دکتران پیشنهاد می‌کنند استفاده اسیدهای چرب به ۱۵ گرم در روز برای رژیم خوراکی ۲۰۰۰ کالری ممحدوده شود.

انتخاب مناسبتر: پاستای فتا و میگو

۳۹۶ کالری، ۴۸ گرم کربوهیدرات

میگوی کم چرب و گوجه فرنگی رسیده آبدار این پاستا را می‌سازد. پنیر فتا دارای مزه مناسبی است. به دنبال پاستایی باشید که ۵۰ تا ۱۰۰ درصد آن از غلات کامل تشکیل شده باشد. در این تقویت می‌توانید از مزایای فیبر نیز مصرف نمایید. این مزایا شامل کنترل قند خون و احساس سیری است.

انتخاب بد: ساندویچ تن ماهی

۱۰۵۰ کالری، ۱۸۳ گرم کربوهیدرات

نوبت نهار نیز هنظیر دیگر نوبت‌های خوراکی برای دیابتی‌ها باارزش است. درنتیجه هر ساندویچی را به عنوان خوراکی انتخاب ننمایید. سالاد تن ماهی حاضری قادراست شامل مقادیر بیشتری سس مایونز باشد. چیپس و دیگر آشامیدنی‌های شیرین شده قادراست ۱۸۳ گرم کربوهیدرات وارد جسم شما بکند. این میزان کربوهیدرات واقعا بیشتر است.

انتخاب مناسبتر: ساندویچ سبزیجات و بوقلمون

۴۴۵ کالری، ۵۵ گرم کربوهیدرات

یک ساندویچ بوقلمون به همراه نان سبوس دار و سبزیجات سفارش دهید. شما می‌توانید آن را به همراه میوه و یک لیوان شیر کم چرب استفاده نمایید. شش گرم فیبر به مدیریت قند خون یاری به سزایی می‌کند. شیر، میوه و سبزیجات همگی دارای پتاسیم بالایی هستند و همین پتاسیم به کم شدن فشار خون یاری می‌کند.

انتخاب بد: قدمبو با سس کاجون

۱۰۶۹ کالری، ۹۲ گرم کربوهیدرات

گوشت مرغ یک آغاز منطقی برای نهار قدمبو با سس کاجون است اما سس، سوپ روغنی آن و مافین بزرگ ذرت قادراست دردساز باشد. چربی، اسیدهای چرب اشباع و کالری در این خوراکی استثنائی بالاست. مافین ذرت بزرگ شامل ۷۱ گرم کربوهیدرات است.

انتخاب مناسبتر: قدمبوی مرغ رژیمی

۴۵۱ کالری، ۴۲ گرم کربوهیدرات

قدمبویی که شما در خانه مهیا می‌نمایید قادراست یک انتخاب عالی باشد. از سس کم چرب، مزه دهنده واقعی کاجون، برنج قهوه‌ای و سبزیجات پربار از فیبر مصرف نمایید. سالاد غلات کامل را به همراه آجیل، میوه خشک شده و سبزیجات استفاده نمایید.

انتخاب بد: مرغ سوخاری

۱۰۳۰ کالری، ۹۶ گرم کربوهیدرات

مناسبتر است بی خیال مرغ سوخاری، پوره سیب زمینی و نان کنار آن شوید. حتی اگر سینه مرغ سفارش می‌دهید نیز بایست بدانید این ماده شامل چربی و کربوهیدرات بالاست.

انتخاب مناسبتر: مرغ بریان

۳۱۲ کالری، ۲۹ گرم کربوهیدرات

مرغ بریان را به راحتی می‌توان درست کرد. یک دوم عهده سینه مرغ سرو نمایید. سیب زمینی شیرین و مارچوبه را به همراه این نوبت خوراکی استفاده نمایید. سیب زمینی شامل فیبر و ویتامین A بالاست.

انتخاب بد: همبرگر

۲۷۰۰ کالری،۳۰۹ کربوهیدرات

یک چیز برگر، سیب زمینی سرخ شده و نوشابه بزرگ دارای کربوهیدرات، ۲۷۰۰ کالری و ۴۴ گرم اسید چرب اشباع است.

انتخاب مناسبتر: برگر تن آسیایی

۴۳۷ کالری، ۳۸ گرم کربوهیدرات

شما می‌توانید این برگر را در منزل نیز آماده نمایید. تن ماهی شامل اسیدهای چرب امگا ۳ است. غلات کامل، یک دوم عهده بروکلی و هویج و اندکی پرتغال به آن اضافه نمایید. برگرهای سبزیجات و بوقلمون هم قادراست انتخاب مناسبی باشد.

انتخاب بد: بشقاب ماهی سرخ شده

۹۱۰ کالری، ۹۲ گرم کربوهیدرات

ماهی قسمتی از یک رژیم خوراکی سالم است مگر اینکه آن را سرخ نمایید. روغن، کالری اضافی وارد جسم می‌کند و از مزایای آن می‌کاهد.

انتخاب مناسبتر: ماهی گریل شده به همراه سبزیجات

۴۵۶ کالری،۴۸ گرم کربوهیدرات

مناسبترین خوراکی برای مردم دیابتی یا مردم سالم، با ماهی پخته یا گریل شده آغاز می‌شود. یک سالسای ذرت گریل شده و سالاد گردو قادراست در کنار این خوراکی قرار گیرد. کربوهیدرات کلی زیادتر از ۴۸ گرم نخواهد بود. همینطور این خوراکی شامل مقادیرمناسب ی از مواد غذایی کلیدی همانند پروتئین، فیبر و چربی است.

انتخاب بد: کامبوی پنیر

۱۴۳۳ کالری، ۱۲۵ گرم کربوهیدرات

رول تخم مرغ خیلی سرخ شده، برنج سرخ شده و خوراکی ی اصلی شامل مقادیر بیشتری از سس و روغن سبب شده است این خوراکی یک انتخاب ناسالم باشد. سدیم کلی در این گونه نوبت خوراکی برای زیادتر مردم دیابتی خوب نیست.

انتخاب مناسبتر: خوراکی ی مهیا شده توسط خودتان

۴۷۴ کالری، ۳۹ گرم کربوهیدرات

شما می‌توانید با بروکلی و گوشت خوراکی ی مورد دید را آماده نمایید. از استفاده نودل پرچرب و برنج سرخ شده پیشگیری نمایید.تلاش نمایید در خوراکی های خود از سبزیجات تازه مصرف نمایید و آن‌ها را به جای سرخ کردن بخارپز نمایید. حتی برای سدیم کمتر، سس سویا را مصرف ننمایید.