چگونه پوست صورت را جوان نگه داریم؟ 5 راز جوانسازی در 60 ثانیه | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

چگونه پوست صورت را جوان نگه داریم؟ 5 راز جوانسازی در 60 ثانیه | پزشکی


جوان حفظ کردن پوست مخصوصاً در ناحیه صورت کار ساده ای نیست اما اگر بعضی از نکات کوچک را رعایت نمایید به راحتی میتوان تندرستی پوست صورت را تضمین کرد.

اهداف بزرگ می‌توانند گاهی گیج کننده به‌دید برسند. من از طرفداران پروپاقرص تغییرات زیاد شدنی هستم، تغییرات کوچکی که بزرگ‌ و بزرگ‌تر می‌شوند تا فرقی جدی ایجاد کنند. مثلا مدتها پیش تصمیم قطعی گرفتم که به‌جای این‌که صبحانه‌ام را روی ماشین ظرفشویی بخورم، روی میز بخورم! حالا به‌جایی رسیده‌ام که خوراکی ی سالم‌تر انتخاب می‌کنم، آهسته‌تر می‌خورم، زیادتر از میل کردنم لذت می‌برم و کمتر هم می‌خورم.

شما چه تغییرات کوچکی می‌توانید امروز ایجاد نمایید که در دنباله مسیرپرورش کنند؟ در اینجا ۵ مطلب برای آغاز تغییر و رخنه در زندگی را می‌آوریم.

  1. یک آتش بزرگ برای کالری سوزی زیادتر درست نمایید!

دو حقیقت ساده: عضله زیادتر از چربی کالری می‌سوزاند. برای این‌که زیادترین لذت و منفعت را از وقت ورزش‌تان ببرید، ابتدا روی بزرگ‌ترین عضله بدن‌تان متمرکز شوید: پاها و باسن.

حرکت ورزشی ساده‌ای را انتخاب نمایید که هرجا بتوانید انجامش دهید: اسکوات؛ پاهای‌تان را اندکی از پهنای باسن بازتر نگه دارید، بازوها مستقیما جلوی‌تان و موازی با زمین باشد، زانوهای‌تان را به نرمی خم کرده و سپس به آرامی باسن‌تان را به سمت عقب برده و به سمت زمین بیندازید، تا وقتی که ران‌ها موازی با زمین یا اندکی پایین‌تر قرار بگیرند. هرچقدر آهسته‌تر پایین بروید، تمرین سخت‌تر و اثربخشتر خواهد بود.

  1. وضعیت بدن‌تان را اصلاح نمایید.

هرروز صبح، وقتی‌که از تخت خواب بیرون می آیید، مثل یک گربه ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بدن‌تان را بکشید؛ این‌کار نظیر زدن دکمه reset در جسم شماست! چهاردست و پا روی زمین قرار بگیرید و کمرتان را به سمت سقف منحنی نمایید، درست مثل یک گربه ترسیده! ۱۰ ثانیه دراین وضعیت بمانید، سپس درجهت مخالف انحنا دهید؛ یعنی انتهای شکم‌تان را به سمت زمین پایین بیاورید.

کشش گربه نظیر به‌عنوان اولین حرکت صبحگاهی، وضعیت بدن‌تان را مناسبتر کرده، جریان خون را زیادترکرده و تنش و فشار جسم را تسکین می‌دهد، و در نهایت وضعیت مناسبتر بدن، یعنی سریعا پایین آوردن سن و سال!

  1. یک تصور عینی خلق نمایید.

زمانی چشمان‌تان سفیدتر به‌دید برسند، پوست اطرافش هم روشن‌تر به چشم می‌آید.

لوری تیلور، میکاپ آرتیست Smashbox cosmetics می‌گوید: “ارغوانی یکی از رنگ‌های قابل اعتماد من برای سایه چشم است تا سبب درخشش و خنثی کردن رگه‌های قرمز در سفیدی چشم و پوست اطراف چشم شود”.

سایه پودری رنگارنگ روی پلک‌ها بزنید و با ریمل کاملا سیاه هماهنگش نمایید.

  1. کمی فکر نمایید.

پیش از این‌که میل کردن خوراکی ی‌تان را با ولع آغاز نمایید، ۶۰ ثانیه زمان بگذارید و درمورد خوراکی فکر نمایید. یک دقیقه برای لذت بردن از عطر خوش خوراکی ی‌تان لذت ببرید، تصور نمایید موادش از کجا آمده و چطور درکنارهم قرار گرفته. بعد اولین لقمه را مزه مزه نمایید.

تحقیقاتی که نتایجش در Academy of Nutrition and Dietetics منتشرشده گزارش می‌دهد مردمی که رویکرد آرام‌تری زمان خوراکی میل کردن دارند و بین لقمه‌ها وقفه ایجاد می‌کنند، نسبت به آنانیی که با سرعت می‌خورند وزن کمتری دارند.

  1. استرسی را که سبب پیری می‌شود، کناربگذارید.

با مدیتیشن منظم و به مدت ۶۰ ثانیه، بر نگرانی دراثر کار غلبه نمایید.گابریل برن استین، لایف استایفهرست ۲۰ Pounds Younger می‌گوید، تنها چهار تنفس با دم و بازدم عمیق قادراست به شتاب آرام‌تان کند، انرژی مجدد به شما بدهد و یاری‌تان کند از افسردگی و کسالت وسط بعدازظهر رها شوید.

ضمنا، پایین حفظ کردن مقدار استرس با مدیتیشن جزئی، از مقدار تولید کورتیزول جسم کاسته و یاری می‌کند دراوج فعالیت، وزن‌تان را حفظ کرده و حس و حال مناسبی داشته باشید.

۴ دیدگاه

  1. ❖ زهره در آذر ۷, ۱۳۹۴در۱۱:۱۶ ق٫ظ

    عالی بود ممنونم

    جواب ›
  2. ❖ حسن باقری در اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۶در۱۰:۱۶ ب٫ظ

    با سلام و خداقوت، انصافا مجله وزین تندرستی، خیلی پر محتوا و مفید است.
    نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد